رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گازسوزی در فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی کاهش یافت

13:51 - 07 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۵۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مجری فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی از کاهش روزانه ٣٠ تنی سوزاندن گازهای مشعل در پالایشگاه این فازها خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد ، علیرضا عبادی اعلام کرد: با راه‎اندازی کمپرسورهای OFF GAS ردیف نخست واحد تثبیت میعانات گازی پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی، روزانه به میزان ٣٠ تن گاز سوزی و سوزاندن گازهای مشعل در این فازها کاهش یافته است.

وی گفت: خوشبختانه با بهره برداری از هر سه کمپرسور این واحد افزون بر جلوگیری از گاز سوزی در این فازها، از هدر رفت ٣٠ تن گاز تولیدی جلوگیری شده و به همین میزان به ظرفیت صدور گاز از پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ افزوده شده است.

این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به این‌که سکوی فاز ٢١ با تولید حدود ٩٥٠ میلیون فوت مکعب گاز هم اکنون در حال بهره برداری است، افزود: هم اکنون با توجه به ارسال نیمی از گاز برداشت شده به فازهای ١٥ و ١٦، حدود ١٢ میلیون متر مکعب گاز شیرین نیز در پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ تولید و به خط سراسری ارسال می شود.

عبادی همچنین به آماده سازی ردیف سوم شیرین‎سازی این فازها اشاره کرد و گفت: این بخش پالایشی هم اکنون در حال ورود گاز شیرین و عملیات فشارگیری است و متعاقب این عملیات، در چند روز آینده با ورود گاز ترش، عملیات فراورش و تولید گاز شیرین آغاز شود.

بر اساس این گزارش، با بهره برداری از بخش فراساحل فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی، روزانه حدود ٢ میلیارد فوت مکعب گاز ترش برای شیرین سازی به پالایشگاه خشکی این فازها ارسال خواهد شد. هم اکنون این پروژه دارای ۹۲ درصد پیشرفت است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *