شفاف سازی کاهش فساد اقتصادی را در پی خواهد داشت/ احتمال باز شدن پای حقوق های نجومی به سازمان حسابرسی

10:58 - 07 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۴۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شفافیت در حوزه اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: شفاف سازی به كاهش فساد عمومی، فساد اقتصادی و افزايش اعتماد عمومی كمك بسزایی می‌كند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمدرضا پورابراهيمی در همايش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی، گفت: شفافيت اطلاعات در حوزه اقتصادی از اهميت بالایی برخوردار است و اثرات آن در زمينه اقتصادی، اجتماعی نمايان خواهد شد.

وی ادامه داد: اين شفاف سازی به كاهش فساد عمومی، فساد اقتصادی و افزايش اعتماد عمومی كمك بسزایی می‌كند.

رئیس كميسيون اقتصادی مجلس گفت: موضوع شفافيت از نظر اقدامات موثر در زمينه افشای اطلاعات در نظام اقتصادی از اهميت بالایی برخوردار است و جنس نگاه دولتی باعث شده نگاه درستی به شفافيت نداشته باشيم و اين راه‌كار موجب شد تا با اين تفاسير به سمتي برويم كه اين اقدامات به درست‌ترين نحو انجام شود.

پور ابراهيمی تصريح كرد: عدم وجود اطلاعات در نظام اقتصادی مهم ترين عامل نبود شفافيت بوده و از اين پس الزام شده كليه شركت‌ها صورت‌های مالی خود را به هر نحوی در سازمان بورس افشا كنند تا از اين طريق شفافيت صورت‌های مالی افزايش يابد.

وی تاكيدكرد: افشای اطلاعات حقيقی كه بايد كليه اطلاعات شخصی، افشای اطلاعات حقوقی‌ها، استانداردها و نحوه تدوين از اهميت بالایی برخوردار است.

پور ابراهيمی اظهار كرد: از سال آينده تمامی شركت‌ها بايد صورت‌های مالی خود را ارائه دهند و اين موضوع را با جديت تمام پيگيری خواهيم كرد تا با بازنگری صورت‌های مالی شفافيت‌های صورت‌های مالی ميز افزايش يابد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس يادآور شد: اشكالات مربوط به گزارش‌های مالی بايد با جديت مورد بررسي قرار گيرد و اقدامات لازم در جهت افشای اطلاعات صورت گيرد و سازمان بورس و حسابرسی نيز در اين جهت اهتمام تمام را به خرج دهند.

وی خاطر نشان كرد: رتبه بندی موسسات از اهميت بالایی برخوردار است تا سرمايه گذاری خارجی افزايش يابد، ادغام موسسات حسابرسی كه در حال حاضر ١٢٦٣ سازمان حسابرسی در كشور وجود دارد كه بايد ادغام شود، افشای اطلاعات سازمان حسابرسی و حسابرسان خبره در خصوص حقوق‌های كلان، نظارت و بررسی صورت‌های مالی، استفاده از كارشناسان راستی آزمایی برای صحت اطلاعات، حمايت قانونی از حسابرسان از الزامات در تدوين قانون بوده است.

پورابراهیمی در حاشیه همایش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی و نقش آن در شفافیت مالی در جمع خبرنگاران گفت: استنباط ما این است که در سازمان حسابرسی حقوق‌های نجومی پرداخت می‌شود که بر این اساس درخواست شده تا اطلاعات حقوق مدیران را به مجلس ارائه کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بيان كرد: در سال ۸۶ سازمان حسابرسی درخواست حذف ارائه اطلاعات مالی و حقوقی مدیران دستگاه‌های دولتی از گزارش‌های حسابرسی را داد که بر این اساس استنباط ما آن است که ممکن است برخی خود در این سازمان حقوق نجومی می‌گیرند.

وی تصریح کرد: از سازمان حسابرسی خواسته شده تا اطلاعات پرداختی حقوق مدیران خود را ارائه کند و چنانچه این اقدام را در مهلت زمان تعیین شده انجام ندهد، مجلس وارد تحقیق و تفحص از این سازمان خواهد شد.

پورابراهیمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارسال نامه خود به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعیین تکلیف حق انتفاع معادن سنگ آهن نیز گفت: این نامه ارسال شده و منتظر دریافت پاسخ آن از وزیر صنعت هستیم.

گفتنی است، پورابراهیمی در این همایش اظهاراتی مبنی بر برخی شبهات در خصوص پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران سازمان حسابرسی را اعلام کرد.

انتهاي پيام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *