سرانجام ترامپ،ترور یا برکناری؟!

16:57 - 07 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۴۷۰
دسته بندی: سیاست
گمانه زنی های زیادی درباره دوران ترامپ می شود، این گمان ها، در ترازو که قرار می گیرد، وزن کفه وخامت اوضاع او و زادگاهش را بیشتر نشان می دهد.
به گزارش گروه بین الملل ، ترامپ که رئیس جمهور آمریکا شد، اقداماتی را آغاز کرد و انجام داد که دنیا را شگفت زده کرد.

کارهایی که رئیس جمهور آمریکا می کند، نامتعارف جلوه می دهد در حالی که تاکنون هم کارهای آمریکا، نامتعارف و تعجب برانگیز بوده است.

اگر کمی به رفتارهای روسای جمهور پیشین آمریکا نگاهی بیندازیم، همه آنها در رفتارها و روش های خود به گونه ای پیش رفته اند که نامتعارف بودن، ساختار شکنانه، غیر قانونی و غیر عقلانی بودن آنها روشن می شود.

ترامپ هم از این امر مستثنی نیست، تنها تفاوتی که او با دیگر روسای جمهور آمریکا دارد این است که او رو بازی می کند، همه اقدامات و رفتارهای خود را در هر زمینه ای رسانه ای می کند و تبلیغات زیادی روی آن انجام می دهد، حتی اگر آن کار را هم انجام ندهد، بار روانی آن می تواند برای دولت آمریکا هر دستاوردی داشته باشد.

اما این رفتارهای  آشکار برای  آمریکا هزینه های سیاسی داشته است، صاحبنطران و کارشناسان سیاسی بر این باور هستند که ترامپ خود زنی می کند و دیر یا زود سرنوشت او هم تغییر خواهد کرد.

برخی در داخل آمریکا و برخی دیگر از طیف سیاست ورزان در بیرون از آمریکا چند احتمال را محتمل می دانند که در صورت وقوع کار دولت ترامپ در کمتر از یک دوره به پایان خواهد رسید، اما هر واکنشی در قابل ترامپ بدون هزینه برای آمریکا نخواهد بود.

پیش بینی ها و گمانه هایی درباره آینده ترامپ می شود که قابل توجه و تأمل است، چرا که درباره یک رئیس جمهور به ندرت چنین سخن گفته شده و یا تصمیم گیری شده است.

موج اعتراضات به ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این کشور همچنان ادامه دارد، در مقاب او هم به کار خود ادامه می دهد و همچون بولدوزر پیش می رود، موانعی بر سر راه بولدوزر ترامپ وجود دارد که حتی برخی از دستورات او را ملغی کرده است، اما او در پی یافتن روزنه هایی برای دور زدن قانون است.

اعتراضات خارج از آمریکا به رئیس جمهور این کشور هم ادامه دارد. نخبگان، سیاستمداران، فیلسوفان، روزنامه نگاران و مردم، معترض به اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستند.

ترکش های آمریکا در زمان ترامپ به ایران هم خورده است، اما نه تنها نتوانسته باعث شود ایران از مواضع اصولی، قانونی و منطقی خود کوتاه بیاید، بلکه سبب شد تا چهره پشت پرده رژیم آمریکا در میان آنهایی که آن را تطهیر می کردند و سعی داشتند تا از این کشور یک آمال و آرزو بسازند، آشکارتر شود و آفتاب تابان چهره شیطانی این رژیم را نمایان تر سازد.

اما چرا اکنون چنین واکنش هایی به وجود ترامپ می شود؟ اما پیش از این کمتر دیده شده که، به آمریکا و اقداماتش واکنش های تند صورت گرفته باشد.

به جرأت می توان گفت که جمهوری اسلامی ایران در طول انقلاب 38 ساله خود همواره بر این نکته تأکید کرده که آمریکا یک شیطان است که دنیا را به نابودی خواهد کشاند، تأکید و اصرار ایران اکنون با اقدامات آشکار و بی پروای ترامپ ثابت شد.

برای تطهیر رژیم آمریکا سرمایه گذاری های کلانی هم می شود، سیاستی که از سوی رسانه های آمریکایی و غربی، حامیان این رژیم و همپیمانان آن همواره تلاش شده چهره ای موجه از آمریکا به دنیا نشان دهند، تاجایی که آمریکا به عنوان یک مصلح و ناجی جلوه داده می شود.

هالیوود دستگاه ساخت فیلم های سینمایی در آمریکا در اکثر فیلم هایی که ساخته، دستورالعمل نشان دادن چهره ای غیر واقعی از ایالات متحده را به خوبی اجرا کرده است. در حالی که همه آن تبلیغات و بزرگنمایی ها واقعیت ندارد و در قالب فیلم، دروغ های بزرگ به افکار عمومی جامعه تزریق می شود.

اگر پیش از این آمریکا با اجرای سیاست فریب مردم، گام بر می داشت و حتی بسیاری از نخبگان و فرهیختگان داخلی و خارجی را شیفته خود می ساخت، اما دوران فریب دیگر گذشته است. بسیاری از آنها اکنون به حقیقت و واقعیت های زیادی از ماهیت آمریکا پی برده اند. افکار عمومی جهان هم که تحت تأثیر گسترده تبلیغات مسموم غول رسانه های غربی قرار داشت، اکنون خود در معرض تهدید و تحقیر رژیمی قرار گرفته اند که تا پیش از این شاید کعبه آمال آنها بود.

اکنون آن ساختمان زیبا و دلفریب در حال فرو ریختن است،تَرک های عمیق این ساختار سیاسی – فرهنگی که بر پایه و اساس لیبرال سرمایه داری بنا نهاده شده است، سست گشته و هر آن احتمال فرو ریختن آن می رود، اما حاکمیت آمریکا در صدد جلوگیری از سقوط ساختار و سازمان این نظام است. طبیعی است که چنین ساختاری با آن حاکمیت گسترده برای جلوگیری از نابودی خود دست به کار شود، اما آیا می توان گریزی برای آنها متصور بود؟

نخستن و اساسی ترین اقدامی که دستگاه حاکمیت آمریکا و عوامل پشت پرده این رژیم در دستور کار دارند، برکنار کردن ترامپ از پست ریاست جمهوری آمریکا است. اگر حاکمیت و دستگاه های تصمیم گیر این کشور نتوانند ترامپ را تحمل کنند، گزینه برکناری او با روش هایی که در دستور کار قرار دارد، آغاز و اجرا خواهد شد.

شیوه مسالمت آمیز برای کناره گیری ترامپ بهترین روشی است که در دستور کار است، اگر او خود استعفا دهد و کناره گیری کند، بازتاب چنین اقدامی با چالش های کمتری همراه خواهد بود و هزینه های آمریکا را کاهش خواهد داد.

اما اگر ترامپ تن به استعفای مسالمت آمیز ندهد و او را مجبور به کناره گیری کنند آنگاه چالش ها برای آمریکا بیشتر هم خواهد شد، چرا که ترامپ هوادارانی هم دارد که بخواهند به خاطر برکناری او از ریاست جمهوری دست به اعتراضات گسترده بزنند، حتی اگر او با شیوه قانونی برکنار شود.

یک گزینه و احتمال دیگر هم می رود و آن ترور دونالد ترامپ است که اگر چنین واکنشی نسبت به او شود، ترامپ پنجمین رئیس جمهوری در آمریکا خواهد بود که با ترور از کار برکنار خواهد شد، آبراهام لینکلن، جان اف کندی و چند رئیس جمهور دیگر که از سوء قصد ترور جان سالم به در نبرده اند و شاید پنجمین ترور موفق یک رئیس جمهور در آمریکا ترور ترامپ باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *