تصویر برداری از یک پلنگ ماده و توله اش به همراه یک پلنگ نر

9:03 - 07 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۴۱۱
از یک پلنگ ماده و توله اش و یک پلنگ نر در پارک ملی صیدوا تصویر بردرای شد.
تصویر برداری از یک پلنگ ماده و توله اش به همراه یک پلنگ نربه گزارش گروه جامعه ،دوربین های تله ای بکار رفته در پارک ملی صیدوا طی ماه گذشته تصاویر و فیلم های متعددی را از گونه با ارزش پلنگ ایرانی در این پارک به ثبت رسانده اند.

عباس زارع رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر در این رابطه گفت: بررسی تصاویر ثبت شده بیانگر آن است که تصاویر متعلق به حداقل یک پلنگ ماده و توله اش و یک پلنگ نر بالغ است.

زارع اظهار داشت: پلنگ نر بالغ به تنهایی از مقابل دوربین عبور کرده و برخی دیگر از تصاویر متعلق به یک پلنگ ماده و توله حدودا یک ساله اش است که هنوز از مادر خود جدا نشده و هر دو همراه با هم در مقابل دوربین قرار گرفته و با یکدیگر بازی می کنند.

به گزارش دیده بان حیات وحش،منطقه صیدوا در واقع زون امن و بخشی از بهترین زیستگاه های منطقه حفاظت شده پرور به شمار می رود که در سومین جلسه شورای عالی محیط زیست که روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ به پارک ملی ارتقا یافت.

این برای چندمین بار است که از پلنگ و سایر گونه های جانوری ارزشمند در این منطقه تصویربرداری شده است. سخت کوشی محیط بانان منطقه حفاظت شده پرور موجب برقراری امنیت بالا و احساس آرامش در حیات وحش این منطقه شده است.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *