رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همکاری ایران و آذربایجان با اراده سیاسی رهبران دو کشور پیوند خورده است

2:35 - 07 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۲۷۳
دسته بندی: سیاست
وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان گفت: روسای جمهوری ایران و آذربایجان در سه سال گذشته هفت بار بایکدیگر دیدار و گفت و گو کرده اند و در دو هفته آینده نیز هشتمین دیدار سران دو کشور در تهران انجام می گیرد که این امر نشان دهنده عمق روابط دوستانه تهران - باکو است.
 شاهین مصطفی یف

به گزارش گروه سیاسی ، شاهین مصطفی یف پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روابط دیرین و دوستانه ای دارند که این همکاری با اراده سیاسی رهبران دو کشور پیوند خورده است.

وی اظهار داشت: عرصه های مختلف شامل نفت و گاز، سیاست، حمل و نقل و تجارت زمینه های همکاری مستحکم دو کشور است که این روابط نیز همه ساله ارتقا می یابد.


وی اضافه کرد: با وجود افزایش 70 درصدی مبادلات تجاری بین ایران و جمهوری آذربایجان، ظرفیت دو کشور بسیار بیشتر است که امیدواریم سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران و حضور هیات تجاری 60 نفره در ارومیه این ظرفیت ها را بارورتر کند.


وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان با قدردانی از توجه مسئولان آذربایجان غربی به توسعه روابط با این کشور و ایجاد زمینه برگزاری همایش اقتصادی با حضور تجار دو طرف بیان کرد: این همایش نتایج قابل توجه زیادی داشت که ابراز تمایل سرمایه گذاران در طرح های اقتصادی آذربایجان غربی و جمهوری آذربایجان از جمله آنها بود.


مصطفی یف گفت: زمینه های سرمایه گذاری خوبی در آذربایجان غربی وجود دارد که از جمله آنها می توان به صنایع مربوط به تراکتورسازی، محصولات شیشه ای و صنایع مرتبط با میوه اشاره کرد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان برای شرکت در همایش اقتصادی ایران و آذربایجان پنجشنبه شب میهمان مسئولان آذربایجان غربی بودند و همایش توسعه اقتصادی با محوریت این استان را برگزار کردند.

آذربایجان غربی 967 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خود مختار نخجوان دارد.

جمهوری خودمختار نخجوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان است و آذربایجان غربی 140 کیلومتر مرز با این کشور دارد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *