رژیم غذایی سالم برای بیماران را بشناسید/افراد شب کار چه غذایی مصرف کنند

10:25 - 06 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۱۸۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
صفوی، متخصص تغذیه درباره رژیم غذایی سالم برای بیماران گفت:خیلی از بیماری ها در اثر رژیم غذایی نامناسب بوجود می آید که به همین دلیل توصیه می شود افرادی که در بیمارستان بستری هستند تحت رژیم غذایی خاصی باشند.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،دکتر صفوی متخصص تغذیه در گفت و گویی رادیویی درباره رژیم غذایی سالم برای بیماران اظهار داشت:خیلی از بیماری ها در اثر رژیم غذایی نامناسب بوجود می آید که به همین دلیل توصیه می شود افرادی که در بیمارستان بستری هستند تحت رژیم غذایی خاصی باشند.

وی افزود: اگر بیمار درمان خوبی را پشت سر گذاشته باشد بخش تکمیلی داستان، مراقبت های پرستاری و تغذیه ای است. مصرف نمک زیاد می تواند در بیماری موثر باشد و فشار خون را دچار مشکل کند .همچنین مصرف مواد قندی و نشاسته ای برای بیماران دیابتی عوارض زیادی دارد و ممکن است دیابت در فرد بیمار به اوج خود برسد.

صفوی بیان داشت: توصیه می شود کسانی که شب کار هستند از غذاهای سنگین و پرچرب و همچنین سوسیس و کالباس استفاده نکنند چرا که سلامتی آن ها را به خطر می اندارد و توصیه می شود غذا را سر شب میل کنند.

وی ادامه داد:بهتر است این افراد که شب ها کار می کنند غذای پروتئین دار، بدون چربی و سبزیجات را جایگزین غذاهای مضر کنند و از میان وعده هایی مانند میوه پرهیز نکنند.
 
این متخصص تغذیه همچنین با رد عادت غذایی نادرست  مصرف زیاد "غذاهای سرخ کردنی" از خانواده ها خواست تا از طبخ طولانی غذا به علت از دست رفتن  ویتامین های محلول در آب و ارزش غذایی آنها و استفاده از  روغن زیاد برای طبخ غذا، بپرهیزند و به جای روغن های جامد نباتی از روغن های مایع گیاهی استفاده کنند.
 
صفوی درباره تصور غلطی که برخی می گویند جنین از ذخایر بدن مادر استفاده میکند و نیازی به تغذیه خاص مادر باردار نیست، توضیح داد: خانم باردار باید رژیم بارداری خود را زیر نظر کارشناس تغذیه داشته باشد و در طی دوران بارداری 8 تا 12 کیلوگرم اضافه وزن پیدا کند و چاقی مفرط مشکلاتی را برای وی به همراه خواهد داشت .همچنین کالری خانم باردار نسبت به یک فرد عادی باید 1.2 تا 1.3 کالری بیشتر داشته باشد و از مصرف غذاهایی با قند زیاد و کافئین دار پرهیز کند و به تغذیه خود توجه داشته باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *