افزوده شدن دکمه refresh در پلی استور

2:36 - 06 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۱۴۱
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
پلی استور که یکی از فروشگاه های اپلیکیشن های اندرویدی است از زمان آغاز به کار تاکنون تغییرات زیادی داشته است، یکی از تغییراتی که اخیراً گوگل خبر آن را در سایت های مختلف منتشر کرده است افزوده شدن دکمه refresh است.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از کلیک، پلی استور که یکی از فروشگاه های اپلیکیشن های اندرویدی است از زمان آغاز به کار تاکنون تغییرات زیادی داشته است. یکی از تغییراتی که اخیراً گوگل خبر آن را در سایت های مختلف منتشر کرده است افزوده شدن دکمه refresh است. دکمه refresh به کاربران برای اطلاع از آخرین نسخه های به روز رسانی شده اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه اندرویدی کمک خواهد کرد. علاوه بر افزوده شدن این دکمه، تغییرات جدید دیگری نیز در قابلیت های این فروشگاه مجازی اعمال شده است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

به گزارش کلیک، گوگل قصد دارد تا در صفحه ابتدایی پلی استور دکمه refresh را اضافه نماید. این دکمه به کاربران برای بررسی اینکه آیا نسخه جدیدی از اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه ارائه شده است یا نه کمک کند. در واقع کاربر با کلیک بر روی این دکمه می تواند به نسخه به روز رسانی شده اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاهش در صورت وجود دسترسی داشته باشد.

افزوده شدن دکمه refresh تنها تغییر نیست که قرار است بر روی پلی استور اعمال شود. بلکه بر اساس اخبار منتشر شده گوگل قصد دارد تا تغییرات بیشتری را در پلی استور در دسترس و اختیار کاربران قرار دهد.

دکمه refresh به زودی ظرف چند ماه آینده به پلی استور افزوده خواهد شد. در حال حاضر تنها تعداد کمی از کاربران به صورت آزمایشی در پلی استور افزوده شدن دکمه refresh را مشاهده می کنند و قادر به استفاده از آن هستند. تصویر زیر نمایی از ظاهر پلی استور بعد از افزوده شدن دکمه refresh است.

افزوده شدن دکمه refresh در پلی استور


در نسخه فعلی پلی استور امکان بررسی وجود به روز رسانی برای اپلیکیشن ها به صورت دوره ای وجود دارد. همچنین در این نسخه وجود به روز رسانی برای اپلیکیشن به صورت پیام هشدار برای کاربر ظاهر خواهد شد. تاکنون بدون وجود دکمه refresh کاربران مجبور بودند که برای اطلاع از آخرین نسخه های به روز رسانی شده اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه اندرویدی شان به بخش اپلیکیشن های من ( my app) رفته و بررسی کنند که به روز رسانی شده کدام اپلیکیشن ها ارائه شده است. اما اکنون که گوگل برای پلی استور دکمه refresh در نظر گرفته است کاربران به راحتی می توانند برای اطلاع از آخرین به روز رسانی های ارائه شده برای اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی از این دکمه استفاده نمایند. در واقع برای کاربرانی که مرتباً از نسخه های به روز شده اپلیکیشن ها استفاده می کنند وجود این دکمه در پلی استور بسیار راه گشا و کاربردی خواهد بود.

هر چند گوگل هنوز به طور رسمی از دکمه refresh در پلی استور استفاده نکرده است و تنها به صورت آزمایشی در اختیار عده ای از کاربران قرار داده است اما چیزی که تصاویر منتشر شده از چگونگی تغییر در طراحی پلی استور نشان می دهند این است که دکمه refresh به صورت یک علامت فلش دار گرد طراحی شده است. به نظر می رسد گوگل در طی چند ماه آینده استفاده از این دکمه را در پلی استور به طور رسمی برای استفاده همه کاربران ارائه دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *