رفت و آمد انسان به فضا با استفاده از سریع ترین راکت جهان

22:23 - 05 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۱۳۸
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
طبق اظهار ناسا فضانوردان می توانند برای اولین بار با قوی ترین راکت به نام SLS به فضا سفر کنند، این راکت موجب تسریع برنامه های بازگشت انسان ها به ماه و روزی به مریخ خواهد شد.
رفت و آمد انسان به فضا با استفاده از سریع ترین راکت جهانبه گزارش گروه فضای مجازی به نقل از کلیک، آژانس فضایی در حال بررسی این موضوع است که یک خدمه فضانورد را برای اکتشاف ماموریت ۱ (EM-1) بیافزاد. ماموریت EM-1 ماموریت گردش به دور ماه است که قرار است این ماموریت در سپتامبر ۲۰۱۸ انجام شود اما تا به امروز این ماموریت بدون خدمه برنامه ریزی شده بود.
از آنجایی که هنوز موعد سپتامبر ۲۰۱۸ نرسیده است، باید امکانات بهتری برای SLS فراهم شود تا بتواند انسان ها را درون خود جای دهد، این سبب تغییر برنامه بزرگ و ناگهانی در جدول زمانی ناسا شد.

در سفرهای SLS خدمه سوار بر SLS خواهد بود، این ماموریت همزمان با ماموریت Orion capsule انجام خواهد شد که برنامه آن برای اوایل سال ۲۰۲۱ است.

این جهت گیری جدید SLS که تحت عنوان "خبر شگفت انگیز و ناگهانی” و همراه با استانداردهای ناسا بیان شد، به واسطه علاقه ترامپ برای نظارت بر بازگشت فضانوردان به فضا صورت پذیرفت.

طبق تعهد رئیس جمهور ترامپ در اولین سخنرانی اش مبنی بر اینکه "آمریکا باید رازهای فضا را بگشاید”، روبرت لایت فوت رئیس ناسا این هفته از برنامه ای جدید برای مطالعه ای جدید در مورد بررسی امکان افزودن یک خدمه فضانورد به EM-1 خبر داد.

تحت چنین شرایطی چالش هایی ایجاد می شوند، از قبیل بازنگری برای امکان پذیر بودن این کار از لحاظ فنی، نیاز به منابع بیشتر و کار بیشتر که به دنبال آن نیاز به داده های بیشتر است.

هنوز زود است که پی ببریم عملکرد EM-1 با خدمه چگونه پارامترهای ماموریت را تغییر می دهد، برنامه موردنظر برای انجام این ماموریت تقریبا ۳ هفته به طول می انجامد، که همراه آن Orion capsule بدون خدمه داده ها را در طول ۶ روز حین چرخش در فاصله ۷۰۰۰۰ کیلومتری به دور ماه جمع آوری می کند.

سوار شدن خدمه بر SLS و Orien سبب می شود که مدت پرواز کوتاه تر شود و این همانند ماموریت مشهور قدیمی به نام ماموریت آپولو۸ در سال ۱۹۶۸ است که برای اولین بار یک خدمه انسان به دور ماه چرخید.

حتی با وجود زمان اضافی برای آماده سازی این ماموریت، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. Orien capsule که برای EM-1 در نظر گرفته شده در حال حاضر دارای سیستم حمایت از زندگی نیست و راکت SLS نیز برای فرستادن انسان هنوز کاملا ارتقا نیافته است.

اما اگر موانع برطرف شوند EM-1 می تواند زمینه ای برای آماده کردن ماموریت بعدی EM-2 ایجاد کند که برنامه ریزی آن برای ۳ تا ۵ سال آینده است.

در EM-2 فضانوردان ناسا برای اولین بار بعد از سال ۱۹۷۲ روی سطح ماه فرود می آیند.

با وجود آنکه این ماموریت جدید ممکن است همانند دستاوردهای بزرگ ناسا در دهه های گذشته به نظر برسد، واقعیت آن است که این ماموریت نسبت به قبلا نیاز به کوشش و مهارت بیشتری دارد.

هدف نهایی SLS تنها عبور ما از ماهواره های زمین نیست بلکه این راکت قصد دارد انسان ها را روزی به مریخ ببرد.

امتحان کردن سفینه فضایی یکی از کارهاست بعلاوه ما باید هرچیزی که برای زندگی بر روی سیاره سرخ و یا بر روی ماه به آن نیاز داریم را فراهم آوریم.

هنگامی که دانشمندان ناسا جزئیات زیادی از اولین پرتاب SLS با خدمه به همراه Orion کشف کنند و به طور کلی این امر امکانپذیر شود، انتظار می رود که انسان ها بتوانند زودتر به ماه بازگردند و این اتفاق یقینا ما را هیجان زده خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *