رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

با این روش عادت ناخن جویدن را از کودکان بگیریم/دعوای خانوادگی جویدن ناخن را در کودکان تشدید می کند

6:20 - 06 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۱۳۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
ناخن جویدن یکی از اختلالاتی است که در کودکان بیشتر مشاهده می شود.اما برای درمان و پیشگیری از این عادت در فرزندان خود باید نکاتی را رعایت کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،یکی از اختلالاتی که در کودکان و گاهی بزرگسالان مشاهده می شود جویدن ناخن است که این اختلال از سنین 5 سالگی آغاز می شود و در کودکان و نوجوانان بیشتر دیده می شود.

اما دانش آموزانی که دچار تشنجهای عصبی هستند به دلیل استرس های زیاد بیشتر دچار این اختلال می شوند.ناخن جویدن برای این دسته از دانش آموزان تشنج ها را کاهش می دهد.

از دیگر دلایل ناخن جویدن ترس و دلهره است به طور مثال کودکانی که در یک خانواده ای با دعوای والدین بزرگ می شود ناخود آگاه این دعواها بر رفتار کودک تاثیر می گذارد. همچنین دیدن  فیلم ترسناک ، برای کودکان دچار ترس و دلهره می  شوند که برای آرامش خود ، شروع به جویدن ناخن می کنند.

برای پیشگیری از این رفتار در کودکان بهتر است اولین باری که متوجه می شوید کودکتان ناخنهایش را می جود ناخنهایش را کوتاه کنید تا از بروز این عمل جلوگیری شود . 

همچنین از روش تمجید هم استفاده کنید ، زمانی که کودکتان با دستهایش کاری مفید انجام می دهند به آنها بگویید از اینکه می بینید ناخنهایش را نمی‌جوید خوشحال هستید.

برای درمان این اختلال روش هایی پیشنهاد می شود که طبق آن بهتر است کودک را از عملش نترسانید و او را تنبیه نکنید چرا که نتیجه عکس دارد.لازم به ذکر است ترک این عادت با سرگرم شدن فرد مبتلا به فعالیت های مورد علاقه از جمله فعالیتهای هنری ، ورزشی امکان پذیر است .

والدین باید به این نکته توجه کنند که در مورد پیامدهای مثبت و منفی عادت ناخن جویدن ، با کودک صحبت کنند چرا که این روش درمان خوبی برای عادت بد ناخن جویدن است .

در صورتی که والدین برای رفع این اختلال نتوانستند کاری از پیش ببرند بهتر است فرزند خور را به یک پزشک متخصص ببرند.




برچسب ها: ناخن جویدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *