احداث موزه تاریخ و تمدن اسلامی در قزوین موجب ‌رونق کسب و کار می‌شود

23:40 - 05 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۹۹۴
رئیس هیأت امنای موزه تاریخ تمدن اسلامی استان قزوین گفت: با احداث و افتتاح موزه تاریخ و تمدن اسلامی چهره پنهان تمدن قزوین آشکار شده و موجب رونق کسب و کار و گردشگری می‌شود.
به گزارش گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه احداث موزه تاریخ و تمدن اسلامی در قزوین که در دفتر استاندار قزوین برگزار شد، با اشاره به احداث این موزه اظهار داشت: مسؤولان استان قزوین با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهردار قزوین زمینه اجرایی شدن این پروژه را فراهم کردند.

وی افزود: یکی از مزیت‌های سفر شهردار قزوین به ژنو أخذ تأییدیه برای احداث موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در قزوین بود و این در حالی است که قزوین نماد آثار باستانی جهان اسلام است.

رئیس هیأت امنای موزه تاریخ تمدن اسلامی استان قزوین مطرح کرد: مسجد جامع قزوین با بنا و معماری فاخر که اثری ماندگار از دوران بنی عباس است، توانسته پیشتاز معماری جهان اسلام باشد.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: این بنا گوشه‌ای از آثار تاریخی کهن شهر قزوین است چراکه بیش از یک هزار اثر تاریخی در این شهر وجود دارد و گویای استعداد تاریخی قزوین است.

وی گفت: دریای خزر در جهان اسلام با نام قزوین شناخته می‌شود این در حالی است که اطراف این دریا شهرهای مهمی قرار دارد اما به دلیل موقعیت استثنایی شهر قزوین، جهان اسلام این دریا را با نام قزوین می‌شناسد و این سندی بر تمدن این شهر کهن است.

رئیس هیأت امنای موزه تاریخ تمدن اسلامی استان قزوین عنوان کرد: از سرای سعدالسلطنه تا قبل از یک دهه گذشته فقط یک ویرانه بر جای مانده بود و هیچ شکوهی در آن مشاهده نمی‌شد اما متخصصان مجرب پس از بازدید این کاروانسرا شیفته معماری فاخر سرای سعدالسلطنه شدند و اقدام به بازسازی این کاروانسرا کردند و در حال حاضر یکی از آثار تاریخی فاخر قزوین سرای سعدالسلطنه است.

ابوترابی‌فرد خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود با افتتاح این پروژه چهره پنهان تمدن قزوین آشکار شده و موجب رونق کسب و کار و گردشگری شود.

گفتنی است در این جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار قزوین، داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، شهردار قزوین، معاونان استاندار قزوین، رئیس شورای شهر قزوین و تعدادی از مدیران این استان حضور داشتند.

انتهای پیام//




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *