موتور خودرویی‌ها تالار جوش آورد/ توقف دیزلی‌ها پشت چراغ قرمز

9:34 - 05 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۸۸۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
در هفته جاری گروه پارس خودرو، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، زامیاد، سایپا در اولین روز هفته با روند مثبت و سپس وارد کانال منفی شد، ایران خودرو تنها اولین روز هفته معامله و سایپا دیزل نیز در هفته جاری معامله نشده است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بررسی سهام 7 گروه خودرویی در هفته جاری حاکی از آن است که 6 گروه  روند منفی را پشت سر گذاشته و در این بین سهام گروه سایپا دیزل معامله نشده است.
 
*سایپا ( خساپا)
 
سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در ابتدای هفته 4 هزار و 278 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی  به 3 و 165 سهم رسیده است و حجم 78 میلیون 845 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 46 میلیون و 132 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با رشد 3.19 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به کاهش 1.7 درصد رسیده است.
 
موتور خودرویی ها تالار جوش آورد/توقف دیزلی ها پشت چراغ قرمز 
 
*ایران خودرو (خودرو)
 
ایران خودرو تنها دراولین روز هفته مورد معامله قرار گرفت و سپس با رشد 1.89 درصدی متوقف شد.
 
 موتور خودرویی تالار جوش آورد/توقف دیزلی ها پشت چراغ قرمز
 
*زامیاد (خزامیا)
 
 گروه زامیاد در ابتدای هفته یک هزار و 731  سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 994  سهم رسیده است و حجم 28 میلیون 293 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 13 میلیون و 163 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با رشد 2.74درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به کاهش 0.83 درصد رسیده است.
 
موتور خودرویی تالار جوش آورد/توقف دیزلی ها پشت چراغ قرمز
 
*پارس خودرو (خپارس)
 
گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته یک هزار و 207 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 861 سهم رسیده است و حجم 16 میلیون 259 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 11 میلیون و 629 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با رشد 1.22 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به ریزش 2.16درصد رسیده است.
 
موتور خودرویی تالار جوش آورد/توقف دیزلی ها پشت چراغ قرمز 
 
*سایپا دیزل (خکاوه)
 
گروه سهام سایپا دیزل در روزهای کاری هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت و با کاهش 0.77 درصدی از هفته گذشته متوقف مانده است.
 
موتور خودرویی ها تالار جوش آورد/توقف دیزلی ها پشت چراغ قرمز 
 
*گروه بهمن (خبهمن)
 
گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 185 نوبت معاملاتی داشته  که این رقم در انتهای هفته به  169 سهم افزایش یافته است و حجم معاملات در این گروه با یک میلیون و 668 میلیون سهم به یک  میلیون و 764 سهم در پایان هفته افزایش یافته است.
 
در ابتدای هفته این سهم 1.09 درصد رشد داشته و در پایان هفته به روند منفی 0.11 درصدی  رسیده است.
 
 
موتور خودرویی ها تالار جوش آورد/توقف دیزلی ها پشت چراغ قرمز 
 
*ایران خودرو دیزل(خاور)
 
سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 4 هزار و 613  سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به یک هزار و 18 سهم رسیده است و حجم 96 میلیون 36 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 17 میلیون و 727 میلیون سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با ریزش 4.1 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به کاهش 0.71 درصد رسیده است.
 
موتور خودرویی ها تالار جوش آورد/توقف دیزلی ها پشت چراغ قرمز 
 
در این رابطه حدادی کارشناس بازار سرمایه در گقت و گو با میزان گفت: قیمت سهام خودرویی ها در بازار سرمایه ریسک چندانی در گزارشات، سود و زیان، تولید و فروش، آمارها و قیمت ها ندارد و با توجه به صورت های مالی که ارائه شده این اعداد و ارقام در حد کف قیمتی است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر در ارزش سهام خودرویی ها مورد خاص و تاثیرگذاری وجود ندارد و روند ارزشی این گروه ها روبه بهبود است.
 
کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: خبرهای قراردادهای خودرویی که آن از گوشه و کنار شنیده می شود می تواند تاثیر مثبتی بر ارزش سهام این گروه داشته و این روند قیمت سهام این شرکت ها را افزایش خواهد داد.
 
گزارش میزان حاکی از بازگشایی تمام نمادهای خودرویی و در عین حال گروه‌های ایران خودرو تنها در اولین روز هفته معامله شد، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، سایپا در ابتدای هفته با روند مثبت و سپس وارد مدار منفی شد و سایپا دیزل در هفته جاری معامله مورد معامله قرار نرگفته است.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *