هر مربی که انتقاد کند در تیم آقایان جایی ندارد/ شورای فنی تکواندو فرمالیته است/ برخی‌ها برای پست و مقام رنگ عوض کردند

11:41 - 04 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۷۱۵
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
قهرمان سابق تکواندوی جهان معتقد است شورای فنی فدراسیون تکواندو فرمالیته است و تمام تصمیمات را یک نفر می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، «بهزاد خداداد» دل پُری از اتفاقات اخیر فدراسیون تکواندو دارد. این قهرمان باسابقه کشورمان در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار گروه ورزشی ، صحبت‌های جالبی در خصوص شرایط این روزهای تکواندو انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

* در خصوص انتخاب دو کادر فنی برای بازی‌های کشورهای اسلامی و رقابت‌های جهانی چه نظری دارید؟

با توجه به اینکه سال آینده رقابت‌های زیادی در پیش است، فدراسیون تکواندو سیاست درستی را در پیش گرفته است.

* آیا مهدی بی‌باک می‌تواند در تیم ملی نتیجه بگیرد؟

مهدی یکی از پرافتخارترین و بهترین تکواندوکاران بوده و در زمینه مربیگری هم تجربیات فراوانی دارد و من برای او آرزوی بهترین‌ها را دارم. مشکل من با مهدی بی‌باک نیست و حرف ما این است که چرا در تکواندوی ایران فقط از موافقان استفاده می‌شود.

* لطفاً کمی بیشتر توضیح دهید.

هر مربی که انتقاد کند در تیم آقایان جایی ندارد. مگر ما کم مربی سازنده داریم که مدت‌هاست پشت خط مانده‌اند؟ به نظر من در فدراسیون تکواندو، شورای فنی فرمالیته است و تمام تصمیمات را یک نفر می‌گیرد.

* چرا معتقدید شورای فنی فرمالیته است؟

به نظر من کار شورای فنی این است که بیایند دور هم بنشینند و چای و نسکافه بخورند و بعد هرچه یک نفر گفت را تأیید کنند و بروند! مرتضی کریمی که جزو همین شورا بود، در مصاحبه ای اعلام کرد که سرمربی کنونی تیم ملی کمترین رأی را از این شورا داشت اما در نهایت دیدیم که انتخاب شد. به نظر من این یعنی شورای فنی فرمالیته است.

* اما شما الان از بی‌باک حمایت کردید.

باز هم حمایت می‌کنم. بی‌باک در عین جوانی، تجربه بالایی دارد و انتخابش را به فال نیک می‌گیرم اما باز هم تأکید می‌کنم که او انتخاب اول شورای فنی نبوده است.

* قبول دارید انتخاب کادر فنی تیم ملی برای بازی‌های کشورهای اسلامی و جام جهانی قابل پیش‌بینی بود؟

اتفاقاً چند وقت پیش در یک جمعی نشسته بودیم که من انتخاب همین کادر را پیش‌بینی کرده بودم. اصلاً نمی‌فهمم انتخاب این شورای فنی برای چه بوده است؟ آقایان تا چه زمانی می‌خواهند با افکار مردم و خانواده تکواندو بازی کنند؟

* چرا از منتقدان کسی در شورای فنی حضور نداشت؟

همه می‌دانند که منتقدان جایی در تیم آقایان ندارند. این شورا مخصوص کسانی بود که انتقاد نمیکنند. البته دوستانی هم که برای پست و مقام رنگ عوض کردند هم در این بین حضور داشتند.

* مسئولان فدراسیون اعتقاد دارند که شما با هدف شخصی حرف می‌زنید و قصد تخریب دارید.

یعنی من، هادی ساعی، مجید افلاکی، محمد باقری معتمد و سایر منتقدان به خاطر خودمان حرف می‌زنیم؟ مگر ما احتیاج مالی داریم که مثل برخی ها رنگ عوض کنیم؟ این یک واقعیت است که تکواندو حال و روز خوبی ندارد و ما هم فقط از روی دلسوزی حرف می‌زنیم.

* قبول دارید در این مدت خیلی از تکواندو انتقاد کردید؟

ببینید، من خاک این رشته را خوردم و عمرم را برای تکواندو دادم. مطمئن باشید تا وقتی این آقایان در رأس کار باشند، من به تکواندو بازنمی‌گردم و دنبال پست و مقام هم نیستم. تنها به عنوان یک دلسوز حرف می‌زنم. شاید باورتان نشود اما من بعد از شکست این تیم در جام جهانی پیش چشم شاگردانم در باشگاه اشک ریختم.

* یعنی تا این حد به تکواندو تعصب دارید؟

باید هم تعصب داشته باشم، موفقیت تکواندوی آرزوی من است و همیشه با پیروزی‌هایش شاد شده‌ام و با باخت‌هایش اشک ریخته‌ام.

* قصد ندارید به جرگه مربیان بپیوندید؟

من هم اگر مثل برخی‌ها تعریف و تمجید می‌کردم الان مربی تیم ملی بودم اما بهزاد خداداد اهل این کارها نیست و رنگ عوض نمی‌کند. افتخار می‌کنم در جنوبی‌ترین نقطه تهران، باشگاه دارم و به بچه‌های نونهال و نوجوان آموزش تکواندو می‌دهم.

* خیلی روی رنگ عوض کردن برخی‌ها تأکید دارید.

بهزاد خداداد هیچ‌گاه «بله قربان‌گو» نخواهد شد و برای پست و مقام رنگ عوض نمی‌کند. باز هم تأکید میکنم تا زمانی که آقایان در رأس تکواندو باشند، حاضر به همکاری نیستم و متأسفم که برخی دوستان برای اینکه حضور داشته باشند، هر کاری می‌کنند.

* نقش نسل شما در موفقیت‌های تکواندو تا چه حد بوده است؟

تکواندو اگر به طلای المپیک رسید و قهرمان جهان شد به خاطر زحمات امثال هادی ساعی، محمد باقری معتمد ، مجید افلاکی و ... بود اما متأسفانه این روزها شاهد مرگ تدریجی این رشته پرافتخار هستیم.

* در پایان اگر حرفی باقی مانده، بفرمایید...

تا زمانی که آقایان، تکواندو را مثل ملک شخصی خود ببینند، وضعیت همین خواهد بود و هر روز شرایط بدتر خواهد شد.

انتهای پیام/


سیدحسین عباسی
|
-
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
از آقا بهزاد تشکر میکنیم به خاطر بیان شجاعانه حقایق.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *