رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش میزان از آخرین روز رزمایش نیروی زمینی سپاه/ از نصب توپ چرخشی 360 درجه در زیر بالگردهای تهاجمی تا بکارگیری آتشبارهای کاتیوشاهای سپاه

11:31 - 04 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۶۸۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 11 صبح امروز در منطقه عمومی مرکزی و شمال شرق کشور آغاز شد.
رزمایش پیامبر اعظم 11
-گروه سیاسی: مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 11 صبح امروز با حضور سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار مهدی ربانی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح، در منطقه عمومی مرکزی و شمال شرق کشور آغاز شد.
 
در این مرحله از رزمایش، عملیات دفاع از مرز در مقابل تهاجم دشمن فرضی با اجرای آتش سنگین توپخانه نیروی زمینی سپاه بر روی مواضع دشمن و نیز اقدامات شناسایی، اطلاعاتی و رزمی با استفاده از پهپاد، شلیک راکت‌های پیشرفته و نقطه زن از مواضع ثابت و متحرک انجام شد.
 
همچنین در این مرحله از رزمایش، یگان‌های زمینی سپاه با انجام عملیات هلی برن و نیز تصرف و مسدود کردن عقبه دشمن فرضی با حرکت گروه رزمی، عملیات تعقیب و گریز را به پایان رساندند.

در مرحله نهایی این رزمایش قرار است، بالگردهای 206، 209 و MI ماموریت‌های محوله را انجام دهند؛ گفتنی است برای اولین بار زیر بالگردهای تهاجمی هوانیروز سپاه توپی نصب شده که امکان چرخش و شلیک به صورت 360 درجه را دارد.
 
همچنین با حفر سنگرهای زیر زمینی، بالگردها هنگام تهاجم دشمن فرضی با خروج از این حفره‌ها عقبه دشمن فرضی را مسدود می‌کنند و هم زمان با هلی برن نیروها از دو طرف روش چکش و سندان را اجرا می‌کنند و هم زمان توپ‌های 107 و زرهی نیز به اجرای آتش و ماموریت خود می‌پردازند؛ علاوه بر این برای انهدام خودروهای زرهی انتحاری دشمن فرضی نیز از موشک‌های کنکورس استفاده شد.

در آخرین مرحله از رزمایش دفاعی امنیتی پیامبر اعظم (ص) 11، دو فروند موشک هدایت شونده M113 از روی نفربرهای زرهی به سوی اهداف مورد نظر دشمن فرضی با موفقیت شلیک شدند.
 
در ادامه این ماموریت، آتشبارهای کاتیوشاهای نیروی زمینی سپاه نیز مواضع دشمن فرضی را زیر آتش گرفتند.
 
رزمایش پیامبر اعظم(ص)-11 نیروی زمینی سپاه که از دو روز پیش در منطقه عمومی مرکزی و شمال شرق کشور آغاز شده، امروز به پایان می رسد.

 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *