علاقه‌مند به همکاری با ایران در زمینه کشاورزی هستیم/ صنعت تولید واکسن در ایران پیشرفته است

23:40 - 04 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۵۹۳
دسته بندی: سیاست
وزیر کشاورزی قرقیزستان با اشاره به اینکه علاقه مند به همکاری‌های دو جانبه با ایران در زمینه کشاورزیهستیم،‌ گفت: صنعت تولید واکسن در ایران بسیار پیشرفته است.
ایران و قرقیزستان
به گزارش گروه سیاسی ، نوربیک موراشف در حاشیه بازدید از موسسه رازی ایران، مستقر در کرج اظهار داشت: صنعت کشاورزی ایران بسیار خوب است و علاقه‌مند هستیم در بخش‌های مختلف در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ایران کشوری است که از لحاظ تولیدات واکسن در مراحل بسیار خوبی قرار دارد و قادر است بسیاری از نیازهای خود را تأمین کند.

وزیر کشاورزی قرقیزستان تأکید کرد: پیشرفت ایران در زمینه تولید واکسن بسیار چشمگیر است و با توجه به اینکه در این زمینه نیز دارای تجربیات بسیار است لذا توانسته در تولید فرآورده‌های واکسن نیز اقدامات بسیار مفیدی را انجام دهد.

نوربیک موراشف تصریح کرد: موسسه سرم‌سازی رازی از پیشرفته‌ترین موسسات واکسن‌سازی در جهان است و توانسته در زمینه تولیدات واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک گام‌های موثری را بردارد.

وی با اشاره به اینکه کشور قرقیزستان تاکنون واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک خود را از کشورهای چین و روسیه وارد می‌کرده است، ‌خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی‌های ایران در زمینه تولید واکسن لذا علاقه‌مند هستیم تا در این زمینه نیز همکاری‌های مشترکی را با این موسسه داشته باشیم.

وزیر کشاورزی قرقیزستان گفت: در این راستا با تمهیدات پیش‌بینی شده اقدامات لازم برای خرید واکسن از این موسسه و وارد کردن محصولات این موسسه به کشور قرقیزستان صورت خواهد گرفت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *