جولان کالاهای خارجی در نمایشگاه‌های بهاره/ عرضه کالا داخلی با 25 درصد تخفیف نمایشگاهی

10:38 - 03 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۲۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
درحالی که نمایشگاه‌های بهاره با شعار حمایت از تولید داخل شروع به کار کرده است، درمیان غرفه‌ها جنس‌های خارجی بسیاری به چشم می‌خورد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، با نزدیک شدن به پایان سال و نوروز، شهر حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد و مردم برای تهیه مایحتاج خود به نقاط مختلف شهر مراجعه می‌کنند.

در این میان برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در پایان سال برای تامین نیاز مردم گام مثبتی به شمار می‌رود که افراد برای تهیه تمام مایحتاج خود به این نمایشگاه‌ها رجوع کنند.

جولان کالاهای خارجی در نمایشگاه‌های بهاره / عرضه کالا داخلی با 25 درصد تخفیف نمایشگاهی

از طرفی این‌گونه نمایشگاه‌ها برای عرضه مستقیم محصولات و کالاهای داخلی به تولیدکنندگان کمک می‌کند که از نقاط مختلف کشور برای ارائه محصولات خود غرفه‌ای اجاره کرده و مشغول به کار شوند.

درکنار عرضه مستقیم کالاهای مورد نیاز و اساسی به خانوار، تخفیف‌های 5 تا 25 درصدی به کالاها در نمایشگاه‌ها، افراد زیادی را به سمت غرفه‌ها سوق می‌دهد و بسیاری از مردم با توجه به قیمت محصولات از خرید خود راضی هستند.

لازم به ذکر است که محصولات ارائه شده در نمایشگاه زیر نظر بازرسین و با قیمت‌های مصوب به فروش می‌رسند و برخی از اقلام پایین‌تر از قیمت اقلام در مغازه‌های شهر به فروش می‌رسند.

در این بین با گذر از کنار غرفه‌ لوازم و منسوجات آشپزخانه که هرساله در نمایشگاه حضور دارند، کالاهایی به چشم می‌خورد که مارک‌های خارجی بروی آن نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

کالاهایی که نمونه‌های داخلی آن در داخل کشور تولید می‌شوند و در غرفه‌های دیگر این نمایشگاه برای عرضه محصولات خود حضور پیدا کرده‌اند.

جولان کالاهای خارجی در نمایشگاه‌های بهاره / عرضه کالا داخلی با 25 درصد تخفیف نمایشگاهی

همچنین این نکته حائز اهمیت است که باوجود قیمت پایین نمونه داخلی نسبت به محصولات خارجی بازهم عده‌ای به دنبال جنس خارجی بوده و غرفه‌های عرضه محصولات داخلی مشتری کمتری را به خود می‌بینند.

چندی پیش علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در همین راستا از تدوین شاخصه‌های خاصی برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از تولید داخل، هیچ کالای خارجی در نمایشگاه‌های بهاره عرضه نمی‌شود مگر آنکه در آن بخش، کالای تولید داخل وجود نداشته باشد.

حال جای سوال دارد که برگزاری چنین نمایشگاه‌های که برای عرضه محصولات داخلی و حمایت از تولید داخل برپا می‌شوند چرا توان رقابت را از تولیدکنندگان داخلی سلب می‌کنند و به محیطی برای عرضه محصولات خارجی تبدیل شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *