تخلفات متعدد یک مالک در منطقه یک/ برج جایگزین باغ شد

9:11 - 03 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۱۹۰
اعضای شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته در سطح منطقه یک تذکراتی را مطرح کردند.
تخلفات متعدد یک مالک در منطقه یک/ برج جایگزین باغ شدبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، با حضور شورایان منطقه یک، گزارش شورایاران این منطقه در سیصد و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. 

علیرضا دبیر، در این جلسه گفت: محله تجریش باید هر چه سریع تر تعیین،تکلیف شود. 

وی افزود: گره های ترافیکی زیادی در سطح منطقه یک وجود دارد که با کمک شهرداری منطقه باید این گره ها برطرف شود. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بودجه منطقه یک اظهارکرد: بودجه اختصاص یافته به منطقه 276 میلیارد تومان است اما بودجه معاونت های این منطقه اگر محاسبه شود، اعتبارات بسیار قابل توجه تر است. 

دبیر از اختصاص 200 میلیارد  تومان اعتبار برای خرید املاک در سطح منطقه یک خبرداد و تصریح کرد: 200 میلیارد تومان برای خرید املاک سطح منطقه تخصیص یافته و این رقم نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 

همچنین احمد مسجد جامعی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: دانش نامه شمیران که جایزه کتاب سال را نیز گرفت، با کمک شورایاری ها تهیه شد و از محل اعتبارات شورایاری ها برای تدوین آن اعتباراتی در نظر گرفته شد. 

وی افزود: باید کمک شود این دانش نامه تکمیل شود. 

مسجد جامعی با اشاره به احداث برج ها در سطح منطقه یک اذعان کرد: خاطرات شهر و طبیعت شهر حراج شده اند. اگر شمیران، شمیران بود به دلیل کوه های آن بود اما اکنون شاهد هستیم که در این منطقه کارهای عجیبی انجام می شود.

عضو کمیسیون  فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص فعالیت تکیه " سپوران" در سطح منطقه یک بیان کرد: درخواست ما این است که این تکیه احیا شود. 

همچنین عبدالحسین مختاباد، عضو دیگر کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: در تمام کشورها، مرکز شهر محل ساخت ساختمان های بلند مرتبه است و از مرکز شهر که خارج می شویم، ساختمان ها همه ویلایی و حداکثر تا 5 طبقه هستند. 

وی افزود: در مناطق یک، 2 و 3 شاهد ساخت مراکز تجاری هستیم و سایر مناطق در حال فرسوده شدن هستند. 

مختاباد با تاکید بر اینکه شهروندان باید از محل سوله های بحران با خبر شوند خاطرنشان کرد: متاسفانه شهروندان مناطق اطلاعی از محل سوله های بحران ندارند و مردم مناطق باید از محل این سوله ها با خبر شوند. 

ابوالفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: یک ساختمان واقع در میدان قدس، خیابان کبیری تخلف زیادی از لحاظ ساخت و ساز دارد.

وی افزود: این پروژه برج باغ بوده است اما توجه ای به فضای سبز آن نشده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه " منطقه یک در حال تبدیل شدن به یک پارکینگ متحرک است" گفت: خیابان نیاوران برای 70 سال پیش ساخته شده و قرار بوده است در آنجا درشکه حرکت کند اما اکنون در این خیابان مال های زیادی احداث شده و ترددها در این منطقه دشوار شده است. 

قناعتی خواستار جمع آوری خودروهای پلاک شهرستان از سطح منطقه یک شد و بیان کرد: پلاک های شهرستان در حال مسافرکشی در سطح منطقه هستند و هیچ تعهدی در قبال سازمان تاکسیرانی ندارند. 

وی با اشاره به حوزه های آبریز در سطح منطقه یک تصریح کرد: بندهایی که در حوزه آبریز در سطح منطقه یک است از بین رفته است و اگر سیلی را در تهران شاهد باشیم، بدون شک این بندها مشکل ساز خواهند شد. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *