بانک مرکزی "افغانستان" اعتبار پول‌‌های کاغذی فرسوده را تمدید کرد

19:51 - 03 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۱۴۴
بانک مرکزی افغانستان اعتبار پول‌‌های کاغذی نامناسب را پنج ماه دیگر تمدید کرد و تا آخر ماه اسد سال آینده فرصت داد تا شهروندان افغانستان پول‌‎های نامناسب‌‎شان را تبدیل به پول نو کنند.
بانک مرکزی به گزارش سرویس بین الملل یمل هاشور، رییس اسناد و روابط عمومی بانک مرکزی افغانستان گفت: تا پایان ماه اسد سال آینده پول‌های نامناسب را جمع‌آوری می‌کنیم و سپس این روند متوقف می‌شود.
 
 هاشور گفت: اگر شهروندان در مدت یاد شده پول‌های نامناسب‌شان را تبدیل نکنند، این پول‌ها بی‌‎ارزش می‌شود.
 
وی افزود: بانک مرکزی یک شماره‌ تماس برای ثبت شکایت‌ها ایجاد می‌کند و در صورتی که بانکی از تبدیل پول‌های نامناسب تفره رود، آن را متوجه‌ مسوولیت‌هایش بکنیم.
 
بانک مرکزی دلیل این اقدام را سردی هوا و آگاه شدن روستانشینان از بی‌ارزش شدن پول‌های کاغذی نامناسب، اعلام کرد.
 
پیش از این شهروندان افغانستان فرصت داشتند تا آخر ماه حوت سال جاری پول‌های نامناسب‌شان را تعویض کنند.
 
پول‌های کاغذی که بر آنها نوشته یا نقاشی شده باشد، مهر زده شده یا دارای سوراخ‌‌ باشد، ماده‌ چسبنده داشته و رنگ‌ ظاهری آن تغییر کرده باشد، شامل پول‌های نامناسب است.
 
شهروندان افغانستان می‌توانند از طریق نمایندگی‌های بانک مرکزی افغانستان و بانک‌های خصوصی پول‌های کاغذی نامناسب‌ را تبدیل به پول نو کنند.
 
تلویزیون یک در گزارشی نوشت، بانک مرکزی افغانستان 65 میلیون افغانی پول‌های نامناسب جمع‌آوری کرده است. حدود ۲ ماه پیش بانک مرکزی افغانستان اعلام کرده بود که سالانه به طور متوسط به ارزش پنج میلیارد افغانی پول‌های کاغذی نامناسب توسط  این بانک سوزانده می‌شود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *