افتتاح پالازای پایتخت پیش از عید نوروز / شهرداری به دنبال واقعی کردن بهای کرایه های وسایل حمل و نقل عمومی است

13:56 - 02 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۱۹۸۸
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح پالازای پایتخت پیش از عید نوروز خبر داد.
افتتاح پلازای پایتخت پیش از عید نوروز / شهرداری به دنبال واقعی کردن بهای کرایه های وسایل حمل و نقل عمومی استبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، مازیار حسینی در مراسم بازدید هنرمندان از پروژه صفه شهری در جمع خبرنگاران گفت: برای اینکه مردم را به حمل و نقل عمومی وبهره مندی از این نوع حمل و نقل تشویق کنیم نیاز است فضاهای وابسته و جذابی را نیز برای این قشر در نظر گیریم.

وی افزود: علاوه بر مسائل فنی و ایمنی در حوزه حمل و نقل عمومی معماری فضاها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و شهرداری به دنبال ایجاد جاذبه برای شهروندان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به رعایت معماری ایرانی و اسلامی در پروژه صفه شهری اظهار کرد: در پروژه صفه شهری و یا پالازای  از آجر استفاده شده و آجر به عنوان قدیمی تر المان معماری ایرانی به حساب می آید.

حسینی افزود: در طراحی این پروژه توجه ویژه ای به شاخص های ایرانی و اسلامی شده و شاهد هستیم که این بنا 7 طبقه زیر زمین احداث شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در پروژه صفه شهری از معماری قدیمی ایران بهره برده شده است تصریح کرد: در احداث پالازای تهران از معماری قدیمی ایران تحت عنوان گودال باغچه استفاده شده و این فضا 4 ورودی خواهد داشت.

حسینی در پاسخ به این پرسش که پروژه صفه شهری چه زمانی به بهره برداری می رسد اذعان کرد: این پروژه قبل از عید نوروز به بهره برداری رسمی خواهد رسید. 

وی درخصوص کاربری ایجاد شده برای صفه شهری تهران بیان کرد: بدون شک از فضای ایجاد شده در زیر میدان ولیعصر به عنوان فضایی برای مباحث فرهنگی بهره برده خواهد شد و اعتقاد ما این است که این فضا می تواند برای کتابخوانی و ترویج این فرهنگ نیز مناسب باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص هزینه های شهرداری برای احداث صفه شهری پایتخت گفت: از رقم دقیقی  این پروژه اطلاعی ندارم اما تمام مبالغ از سوی شهرداری هزینه شده است.

حسینی در خصوص لایحه کرایه ها که از سوی شهرداری تهران به شورای شهر ارسال شده است تصریح کرد: شهرداری به دنبال واقعی کردن بهای کرایه های وسایل حمل و نقل عمومی است و تلاش می کنیم طی یک فاصله زمانی کرایه ها را واقعی کنیم.

وی تاکید کرد: اعتقاد ما این است که عده ای نیازمند بوده و باید مشمول سبوسیت شوند  این روش لازم نیست برای تمام شهروندان اجرایی شود.



ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
0
سوبسید نه آن چیزی که اینجا زده شده
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *