"پاکستان" حامی تروریسم است؛ جامعه جهانی فشار وارد کند

17:24 - 02 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۱۷۶۰
معاون سخنگوی رئیس اجرایی دولت افغانستان با اشاره به تنش‌های اخیر این کشور با پاکستان اعلام کرد که دولت اسلام‌آباد از تروریسم حمایت می‌کند بنابراین جامعه جهانی به این کشور فشار وارد کند.
به گزارش سرویس بین الملل جاوید فیصل معاون سخنگوی رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهارداشت: برای اینکه سازمان تروریستی القاعده و پدیده تروریسم از افغانستان و منطقه نابود شود، جامعه جهانی پاکستان را تحت فشار قرار دهد.
 
وی افزود: واشنگتن نیز با تلاش‌ها در این زمینه را افزایش دهد تا پاکستان از حمایت تروریسم دست بردارد زیرا گروه‌های تروریستی در خاک این کشور آموزش می‌بینند و در آنجا تجهیز و حمایت مالی می‌شوند.
 
هفته گذشته، نیز ژنرال جان‌نیکلسون فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان، در کنگره آمریکا اعللام کرد که اگر پناهگاه‌های امن تروریست‌ها در خاک پاکستان نابود نشوند، افغانستان به مصالحه دست نمی‌یابد.
 
ژنرال جیمزماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز پیش از این گفته بود که با هماهنگی با وزارت خارجه و کنگره آمریکا همه گزینه‌های احتمالی برای کسب همکاری دولت اسلام‌آباد در امر مبارزه با تروریسم را مورد بررسی قرار خواهد داد.
 
وی گفته بود که دولت آمریکا از مدت‌ها قبل اعتمادش به دولت و ارتش پاکستان را از دست داده است.
 
با این وجود مقامات افغان همواره در محافل بین المللی و نشست‌های خبری خواستار فشار جامعه جهانی به پاکستان برای توقف حمایت از تروریسم شده‌اند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *