فرمان جدید مهاجرتی ترامپ مشمول دارندگان گرین کارت می‎شود؟

9:09 - 01 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۱۴۰۲
یکی از مقام‌های آمریکایی گفته است که فرمان اجرایی جدید دونالد ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان برخی کشورهای به داخل کشور، شامل دارندگان کارت اقامت دائم یا گرین کارت نخواهد شد.
ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل ، یکی از مقام‌های دولت آمریکا گفته است که فرمان اجرایی جدید دونالد ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان برخی کشورهای به داخل کشور، شامل دارندگان کارت اقامت دائم یا گرین کارت نخواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا، ماه گذشته یک فرمان اجرایی صادر کرد که از ورود شهروندان هفت کشور مسلمان، از جمله ایران، به داخل آمریکا به طور موقت جلوگیری می‌کرد.

اجرای فوری این فرمان واکنش‌ها و اعتراضات گسترده‌ای در داخل و در خارج آمریکا به دنبال داشت، تا این که در نهایت یک قاضی فدرال در آمریکا رای به تعلیق اجرای کل فرمان داد و دادگاه تجدید نظر نیز آن را تایید کرد.

اکنون این پرونده باید در دیوان عالی کشور رسیدگی شود، هرچند کاخ سفید گفته است قصد پیگیری آن در سیستم قضایی آمریکا را دارد، اما در عین حال از بررسی صدور احتمالی یک فرمان جدید در این زمینه خبر داده است.

جان کلی وزیر امنیت داخلی آمریکا گفته است که نسخه جدید فرمان، افرادی که گرین کارت دارند یا هنگام اجرای آن در هواپیما به مقصد آمریکا در حرکت هستند، را شامل نخواهد شد.

کلی همچنین گفت که رئیس جمهور آمریکا در فکر تنظیم یک فرمان اجرایی سخت‌تر است که به صورتی روان به اجرا در آید، مسافرانی که از خارج وارد فرودگاه‌های کشور می‌شوند را دچار مشکل نکند و با کمترین مقاومت‌ها روبرو شود.

در فرمان قبلی دونالد ترامپ، از ورود شهروندان هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان – به آمریکا به مدت 90 روز جلوگیری می‌شد و ورود پناهجویان نیز به مدت 120 روز به تعلیق در می آمد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *