رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای طرح كاداستر گامی مهم در شفافیت حقوق مردم و اثبات مالكیت‎ها است

12:24 - 30 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۱۱۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
انصاری گفت: اجرای طرح كاداستر را گامی مهم در شفافیت حقوق مردم و اثبات مالكیت ها خواند.
اجرای طرح كاداستر گامی مهم در شفافیت حقوق مردم و اثبات مالكیت‎ها استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری كل استان قزوین، جمال انصاری در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال بیان داشت: اجرای طرح كاداستر به رفع تداخلات كمك می كند چراكه همین تداخلات گاهی ماه ها و سال ها فرصت های زمانی دستگاه قضا را صرف خود می كند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح اگرچه دارای هزینه است ولی در این طرح محاسن و دستاوردهای بزرگی وجود دارد كه به اثبات مالكیت و سفافیت در حقوق مردم كمك می كند.

رئیس كل دادگستری استان قزوین خاطرنشان كرد: شفافیت موجب می شود تا حقوق مردم و دولت حفظ شود از این رو اجرای این طرح باید با جدیت استمرار داشته باشد.

وی تصریح كرد: انتظار این است كه در اجرای این طرح وضعیت اراضی به خوبی روشن و مشخص شود.

انصاری توضیح داد: با تدبیر اندیشیده شده می توان مشكلات پیش روی مردم را در حوزه اختلاف نظرهای املاك رفع كرد و بستر مناسبی را فراهم كرد تا این اقدام استان قزوین به الگوی كشوری تبدیل شود.

در ادامه مدیر امور اراضی سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین گفت: کاداستر کشاورزی شامل اطلاعات مربوط به قطعات زمینهای کشاورزی است که در آن تمام مشخصه های زمین مانند اندازه، نوع کاربری، مشخصات مالک، مشخصات رقومی حدود زمین، اطلاعات ثبتی و حقوقی و ...  ، روی نقشه های دقیق اراضی کشاورزی اضافه شده است.

رضا افلاطونی خاطرنشان كرد: طبق قانون حدنگاری کشور، انجام طرح کاداستر اراضی کشاورزی کشور به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی کشور واگذار شده است.

وی اظهارداشت: تاكنون عکسبرداری رقومی هوائی 800 هزار هکتار از اراضی پهنه استان قزوین كه حدود نیمی از استان را شامل می شود، انجام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین خاطرنشان كرد: انجام عملیات عکسبرداری محدوده اعلام شده با صرف هزینه ای به مبلغ 1/4 میلیارد ریال توسط سازمان جغرافیائی در سال 1391 و به تعداد تقریبی 16 هزار فریم عکس رقومی هوائی و با دقت بالایی انجام یافته است.

وی توضیح داد: در این عملیات 295 هزار و 508 هكتار از اراضی آبی، 179 هزار و 633 هكتار اراضی دیم و 21 هزار و 954 هكتار اراضی باغی عكسبرداری می شود كه فاز نخست این پرو‍ژه 85 درصد، فاز دوم 50 درصد و فاز سوم 20 درصد پیشرفت داشته است.

افلاطونی یادآورشد: اجرای این طرح به افزایش صحت و شفافیت مالكیت ها كمك می كند كه در این زمینه با اجرای طرح كاداستر، زمینه لازم برای صدور اسناد قطعی و دقیق برای مالكان فراهم می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *