ثبت بارش 372 میلیمتر باران در جم بوشهر/ 1.5 برابر میانگین سالانه باران بارید

11:41 - 29 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۷۷۷
شهرستان جم از ابتدای بارش‌ها تا کنون، بیشترین بارش را داشته و 372 میلیمتر باران در این شهرستان به ثبت رسیده است.
ثبت بارش 372 میلیمتر باران در جم بوشهر/ 1.5 برابر میانگین سالانه باران باریدبه گزارش گروه جامعه ،بنابراعلام هواشناسی استان بوشهر تا صبح امروز جم بیشترین بارندگی را داشته و مقداری بارانی که در این شهرستان باریده بیش از یک و نیم برابر میانگین بارش سالانه است.

در دیر نیز 251، کنگان 203، تنگ ارم دشتستان 191، اهرم 189، عسلویه 167، خورموج 146 و برازجان 112 میلیمتر باران باریده است. گناوه نیز 31، دیلم 25 و خارگ 14 میلیمتر باران در این مدت داشته‌اند.

تمرکز بارش‌ها در جنوب و شرق استان بوده است.

در برخی ایستگاه‌های هواشناسی نیز مانند کردلان در شهرستان دشتی 244، شنبه 196، سنا 159، محمد احمد در تنگستان 147 و رودفاریاب در دشتستان 136 میلیمتر باران باریده است.

بارش‌های شدید از ظهر شنبه آغاز شد، یکشنبه و دوشنبه به اوج رسید و چهارشنبه موج جدیدی از بارش‌ها آغاز شد. این موج امروز پایان می‌یابد.

اداره کل هواشناسی استان بوشهر در اخطاریه دیروز خود اعلام کرد: با توجه به تداوم بارندگی‌ها تا پایان روز جمعه و تشدید بارندگی‌ها به‌ویژه در نیمه جنوبی و مناطق شرقی و همچنین بارش سنگین در بالا دست این مناطق در استان فارس، خطر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در مناطق جنوبی و شرقی استان را تهدید می‌کند.

در این اخطاریه آمده است: از عصر جمعه همزمان با خروج تدریجی سامانه بارشی از استان، وزش باد شدید شمال غربی ابتدا در سمت شمال استان و به تدریج در سواحل مرکزی و جنوبی استان آغاز می‌شود. با توجه به تداوم وزش باد شدید شمال غربی تا روز دوشنبه ، طی این مدت (عصر روز جمعه تا روز دوشنبه آینده) خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود. پیش بینی می شود در روز شنبه سرعت وزش باد به بیش از 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو و نیم متر برسد. بر این اساس هشدار داده می‌شود در این مدت از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی خودداری شود.

همچنین پس از خروج تدریجی سامانه بارشی از استان یک توده هوای سرد بر استان حاکم می‌شود که پیش بینی می‌شود دمای هوا از جمعه شب تا روز یکشنبه به طور میانگین 6 تا 12 درجه سانتیگراد کاهش یابد. بر این اساس نسبت به تنش دمایی در محصولات کشاورزی هشدار داده می‌شود.

همچنین هواشناسی با توجه به غلظت بالای رطوبت هوا و همچنین کاهش دما طی روزهای آینده، پیش بینی کرده است پدیده مه در روزهای آینده به‌ویژه در مناطق غیر ساحلی سبب کاهش شدید دید افقی شود.
انتهای پیام/ 

برچسب ها: آبگرفتگی معابر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *