مسابقات ملی دانش‌آموزی سلام‌کاپ آغاز شد

15:40 - 28 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۶۱۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
ششمین دوره مسابقات ملی سلام کاپ با حضور بیش از ٢هزار و ٢٠٠ دانش‌آموز ایرانی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران آغاز شد.
مسابقات ملی دانش‌آموزی سلام‌کاپ آغاز شدبه گزارش گروه جامعه ، مهدی شاه حسینی مدیر برگزاری این مسابقات ضمن اعلام این خبر گفت: مسابقات ملی سلام کاپ در دو مرحله تئوری و عملی برگزار می شود. مرحله تئوری روز بیست و یكم بهمن ماه برگزار شده و مرحله عملی آن امروز در بخش دختران و فردا در بخش پسران برگزار می شود.

شاه‌حسینی، با بیان این‌که در این دوره از رقابت‌ها ١٠٠٠ شرکت‌کننده دختر و ١٢٠٠ شرکت‌کننده پسر از استانهای اصفهان، تهران، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان شرقی و سمنان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، اظهار کرد: این مسابقات در 6 لیگِ رباتیک، هوافضا، سازه ماکارونی، ماشین‌های شیمیایی، برنامه‌نویسی و پروژه‌های پژوهشی و 28 رشته  ربات‌های مسیر یاب، امدادگر الف و ب ، جنگجو، فوتبالیست و گلایدر، هاوركرافت، راكت آبى، سازه راندمانى، سازه فشارى و هدفمند، مکانیک، الکترونیک، هنر و عکاسی، معماری، شیمی، ادبیات، کامپیوتر و ریاضی، برنامه نویسى، ماشین هاى شیمیایى، علوم انسانی، فیزیک، اخترفیزیک، زیست و مکاترونیک برگزار می‌شود. 

وی درباره بخش تئوری مسابقات پژوهشی سلام‌کاپ گفت: بخش تئوری 40 درصد از امتیاز نهایی هر تیم را شامل می‌شود و در این بخش تسلط دانش آموزان بر سازوکارهای علمی موجود در دست سازه‌هایشان مورد بررسی قرار می گیرد.

شاه حسینی تصریح کرد: همچنین در بخش پروژه‌های پژوهشی که شامل تحقیقات،‌ مقالات و اختراعات در حوزه‌های فنی و مهندسی، علوم پایه، زیست‌پزشکی، هنر، معماری، ادبیات و علوم انسانی است، داوری نهایی صورت گرفته و آثار برتر فردا مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به گفته شاه‌حسینی، امروز شرکت‌کنندگان دختر در دانشگاه شهید رجایی به رقابت می‌پردازند و فردا دانش‌اموزان پسر در مسابقات شرکت می‌کنند.

وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات، ارائه دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان است و این مسابقات از نظر کمیت رشته‌ها در کنار مسابقات تبیان جامع‌ترین رقابت دانش‌آموزی در كشور محسوب مى شود.

مدیر ششمین دوره مسابقات ملی سلام‌کاپ یادآور شد: بخش عملی این مسابقات تا فردا در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ادامه خواهد داشت.
 


برچسب ها: ربوکاپ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *