وقوع 80 درصدی جرایم فضای سایبر با انگیزه های مالی

17:10 - 27 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۳۴۸
معاون امور بین المللی و حقوقی پلیس فتا ناجا گفت : 80 درصد جرایم فضای سایبری در کشورمان با انگیزه های مالی انجام می‌شود.
به گزارش گروه جامعه ،سرهنگ "حسین رمضانی" در خصوص جرایمی که در فضای سایبر رخ می دهد، اظهار کرد: در کشور ما بیش از  80 درصد جرایم با انگیزه مالی اتفاق می افتد،  بخشی از جرایم  به مباحث اخلاقی و تنها 2 الی 3 درصد  به جرایم امنیتی، اختصاص دارد.

معاون امور بین المللی و حقوقی پلیس فتا ناجا، مهمترین مشکل فضای مجازی را "ناشناس بودن کاربران"  دانست و افزود: وقتی کاربری وارد اینترنت می شود، مشخص نیست چه کسی و از کجا است و به چه دلیلی از اینترنت استفاده می کند؟ در حالی که باید مشخص باشد کاربر نهایی، چه کسی و از کجا آمده و برای چه نیتی وارد فضای مجازی شده، بنابراین نباید از یک "آی پی"  چند نفر استفاده کنند.

رمضانی با رد این موضوع که پلیس فتا تنها در صورت اعلام شکایت افراد برای برخورد با جرایم اقدام خواهد کرد، با اشاره به اینکه چند نوع جرم وجود دارد، گفت: یکی از این جرایم آن است که جرمی علیه شخصی رخ می دهد مانند نشر اکاذیب یا باز کردن یک صفحه جعلی برای یک شخص، که  اینها نیازمند شکایت فرد است تا رسیدگی شود.

وی گفت : در مواردی مانند آموزش نحوه ساخت مواد مخدر، یا استعمال آن و همچنین عرضه و فروش داروهای تقلبی و غیر مجاز در فضای مجازی،که جرایم عمومی است وحیثیت جامعه را خدشه دار می کند پلیس منتظر شکایت مردم نمی‌ماند و برای برخورد با این موارد عملیات گسترده ای انجام می شود.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *