فیلم سینمایی "هیوا" ساخته ملاقلی پور روی آنتن می رود

16:45 - 27 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۲۷۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
فیلم سینمایی "هیوا" از ساخته های زنده یاد رسول ملاقلی پور، جمعه 29 بهمن از شبکه افق پخش می شود.
به گزارش گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی "هیوا" جمعه این هفته از شبکه افق پخش می شود.

"هیوا" فیلمی به کارگردانی و نویسندگی رسول ملاقلی‌پور ساخته سال ۱۳۷۷ است؛ این فیلم در تاریخ ۲ آذر ۱۳۷۹ در سینماهای ایران اکران شد.

داستان این فیلم در مورد زنی به نام هیوا اكبری است که پس از گذشت پانزده سال از مفقود شدن همسرش حمید در بحبوحه جنگ، تصمیم می گیرد تا از مناطق جنگی و خانه ای كه در آن با همسرش زندگی می كرده، بازدید كند. 

امیر كرمی، كه اكنون سفیر ایران در سنگال است و زمانی جزو همراهان حمید در جنگ بوده می خواهد با هیوا ازدواج كند، ولی هیوا به رغم نشانه هایی از شهادت حمید همچنان در پی شوهرش است. او در خانه قدیمی اش به تعدادی نامه متعلق به 15 سال پیش دسترسی پیدا می كند كه خاطرات سال های گذشته او را با حمید زنده می كند و ...

گلچهره سجادیه، جمشید هاشم پور، آتیلا پسیانی، عبدالرضا زهره کرمانی، فرهاد قائمیان، آناهیتا نعمتی، علی فرهادی و علی لک پوریان از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«هیوا» در سومین دوره جشن خانه سینما توانست تندیس بهترین صدابرداری و بهترین جلوه های ویژه را به دست بیاورد همچنین در هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر و در بخش مسابقه سینمای ایران، سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی به این فیلم رسید.

این فیلم سینمایی برای پخش از شبکه افق در روز جمعه 29 بهمن ماه ساعت 19:00 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت 8:00 روز بعد پخش می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *