سلطه چشم‌بادامی ها بر بازار کفش دست دوز/ پرشدن جیب فروشنده ها با زحمت کفاشان

11:05 - 26 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۶۹۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
بازار فروش کفش ایرانی در پی ورود کفش‌های چینی و نامرغوب با رکود شدیدی همراه شده و در این بین تولیدکنندگان کفش چرم دست دوز را با مشکلاتی روبرو کرده است.
بازار کم‌رمق  در پی ورود کفشهای چینی / تولید روزانه 3 جفت کفش با سود 40 هزار تومانبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، با ورود کفش‌های چینی بی‌کیفیت به بازار ایران، تولید کفش‌های چرم دست دوز در کشور در پی کاهش تقاضا از سوی مشتریان با مشتری کمتری روبرو شده است.

از این رو مردم با صرف هزینه کم‌تر، خرید کفش چینی را به‌جای استفاده از کفش‌های مرغوب ایرانی ترجیح می‌دهند و در این بین افرادی که به مزایا استفاده از این کفش‌ها آشنا هستند هنوز هم دست از کفش‌های چرم دست‌دوز ایرانی نمی‌کشند.

در همین راستا یکی ازتولید کنندگان کفش چرم دست دوز در یکی از غرفه‌های نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته درخصوص بازار کفش دست‌دوز به خبرنگار میزان گفت: ورود چینی ها در حوزه کفش و قیمت‌ اندک اجناسشان در ازای کیفیت پایین، عرصه را برای تولیدکنندگان کفش ایرانی به ویژه کفش چرم دست‌دوز تنگ‌تر کرده است.

وی افزود: درحالی‌که در گذشته مردم به کفش‌های دست دوز اهمیت زیادی می‌دادند اما امروزه با ورود چینی‌ها به این بازار، توجه به کفش‌های باکیفیت و مرغوب بسیار کم شده است.

این تولید کننده که درحال دوختن یک جفت کفش دست دوز بود با اشاره به این‌که هنوز هم عده‌ای فقط کفش دست‌دوز استفاده می‌کنند گفت: خوشبختانه با سرپا نگه داشتن صنعت کفش دست‌دوز هنوز هم عده‌ای هستند که کیفیت کفش ایرانی را به جای کفش چینی ترجیح می‌دهند.

این مرد کهنسال با اشاره به قیمت تمام شده هر کفش دست دوز چرم اظهار کرد: هر کفش تولیدی با درنظرگرفتن مواد اولیه و ملزومات حدود 140 هزار تومان تمام می‌شود که با قیمت 200 هزار تومان به دست واحدهای صنفی می‌رسد.

وی با بیان اینکه هر کفش دست‌دوز با قیمت‌های بالا در مغازه‌ها به فروش می‌رسد گفت: هر کفش در واحدهای صنفی باقیمت حدود 500 هزار تومان تا 600 هزار تومان به فروش می‌رسد که تمام سود به جیب فروشنده می‌رود.

این تولید کننده کفش دست‌دوز با اشاره به تعداد کفش تولیدی در روز اظهار کرد: در روز توان تولید 3 جفت کفش را دارم که با در نظر گرفتن سود 40 هزار تومانی برای هر جفت، روزی 100 هزار تومان تا 120 هزار تومان کاسب می‌شوم.

این مرد کهنسال درخصوص فروش کفش دست دوز چرم در بازارهای خارجی خاطرنشان کرد: از مسئولین تقاضا داریم با حمایت مالی در بحث صادرات محصولات و صنایع دستی، تولیدکنندگان داخلی از جمله دوزندگان کفش چرم را پشتیبانی کند و راه را برای صادرات صنایع دستی هموار کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *