امضای موافقت‌نامه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری بین ایران و لوکزامبورگ

22:14 - 25 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۵۵۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری به‌منظور تضمین حقوقی سرمایه سرمایه‌گذاران دو کشور از ایران و لوکزامبورگ امضا شد.
به گزارش گروه اقتصاد ؛ در دیدار وزیر امور خارجه و اروپایی لوکزامبورگ با وزیر اقتصاد کشورمان که در محل این وزارتخانه صورت گرفت، دو طرف خواستار توسعه روابط مالی و اقتصادی دو کشور شدند.

علی طیب‌نیا در این دیدار با اشاره به نتایج مثبت مذاکرات هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها تاکید کرد: ما به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کردیم.

وی افزود: سیاست کلی ایران، بهبود روابط با کشورهای اروپایی و بویژه لوکزامبورگ است و امضای این موافقتنامه نشانه‌ای از حسن نیت و علاقمندی دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی است.

وزیر اقتصاد کشورمان با بیان اینکه از پیشرفت روابط بانکی راضی نیستیم، تصریح کرد: سفر رئیس کل بانک‌مرکزی به همراه مدیران بانکی به لوکزامبورک می‌تواند موثر باشد.

طیب‌نیا با اشاره به علاقه‌مندی ایران برای امضای موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف گفت: این موافقتنامه کنار برقراری روابط بین بانک‌های دو کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد. بازار سرمایه ما نیز تمایل به ایجاد روابط با نهادهای مالی لوکزامبورگ دارد.

در ادامه این دیدار ژان اسلبورن، وزیر خارجه و اروپایی لوکزامبورگ ضمن ابراز خرسندی از انجام این دیدار، از علاقه‌مندی کشورش برای همکاری در بخش‌های حمل و نقل هوایی و سرمایه گذاری خبر داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *