رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

میزان عیدی کارکنان دانشگاه پیام نور/سو استفاده از نام پیام نور در برخی از موسسات آمادگی فراگیر/ شرایط ویژه برای دانشجویان کم بضاعت

9:10 - 29 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۴۴۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سخنگوی دانشگاه پیام نور عملکرد این دانشگاه در سال تحصیلی 95 و بخشی از اولویت ها در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.
محسن صدر سخنگوی دانشگاه پیام نور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ،اظهار داشت:دانشگاه پیام نور شامل 502 مرکز و واحد در سطح کشور است و 16 نمایندگی در خارج از کشور دارد و به طور کل 700 هزار دانشجو در این دانشگاه ها  مشغول تحصیل هستند.

میزان شهریه در دانشگاه پیام نور
وی افزود:میزان دریافت شهریه در مقطع کارشناسی به طور میانگین 500 هزار تومان ،در مقطع کارشناسی ارشد 800 هزار تومان و در مقطع دکتری در کل دوره نیز 20 میلیون تومان می شود.

شرایط پرداخت شهریه برای دانشجویان کم بضاعت
سخنگوی دانشگاه پیام نور با اشاره به چگونگی دریافت شهریه از دانشجویان بیان داشت:دانشگاه پیام نور برای پرداخت شهریه تسهیلاتی را درنظر گرفته است که طبق آن دانشجویانی که توان پرداخت کل شهریه را ندارند می توانند در ابتدای ترم فقط شهریه ثابت خود ،که صد و سی هزار تومان است را پرداخت کنند و مابقی در طول ترم پرداخت کنند.همچنین می توانند از تسهیلات بانکی صندوق رفاه و بانک های طرف قرار داد ما برخوردار شوند.

 آموزش های الکترونیکی یا آموزش سنتی
صدر در ادامه گفت:دانشگاه پیام نور از روش های نوین آموزشی استفاده می کند و آموزش های الکترونیکی را در اخیار دانشجویان قرار می دهد.برای آموزش های الکترونیکی 4 هزار و 500 محتوا تولید شده است و دانشجویان می توانند محتوای درسی را در سامانه مدیریت یادگیری اینترنتی فرا بگیرند و در کلاس های مجازی  شرکت کنند.همچنین رسانه تعاملی دانشگاه راه اندازی شد تا دانشجویان بتوانند محتوای درسی را از طریق این رسانه مشاهده کنند.

وی با اشاره به جذب اساتید و اعضای هیئت علمی گفت:در حال حاضر بیش از 4 هزار عضو هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه فعالیت دارند که بیش از 250 نفر از آن ها استاد تمام و دانشیار هستند.

نحوه قبولی در دانشگاه های پیام نور
 سخنگوی دانشگاه پیام نور اضافه کرد:شیوه پذیرش در دانشگاه پیام نور به صورت بومی گزینی است و دانشجویان می توانند در استان و محل زندگی خود قبول شوند.همین موضوع باعث شده تا هیچ خوابگاهی به دانشجویان تعلق نگیرد.

صدر اظهار داشت:یکی از اقدامات ما در سال تحصیلی 95 افزایش و تکمیل فضای ورزشی و راه اندازی شبکه سراسری و آزمایشگاه های شاپنا است.همچنین دستگاه های در آزمایشگاه ها طراحی شده است که دانشگاه های مادر  هم به این تجهیزات مجهز نیستند.

ارائه رشته میان رشته ای در سال تحصیلی جدید
وی با بیان اینکه 37 رشته محل جدید در دانشگاه پیام نور مجوز دریافت کرده است گفت:در نظر داریم رشته میان رشته ای به نام صلح جهانی را در مقطع ارشد و دکتری به تصویب برسانیم.شورای گسترش در حال تصمیم گیری هستند تا مجوز به این رشته داده شود. 

سخنگوی دانشگاه پیام نور تصریح کرد:دولت به دلیل نداشتن بودجه کافی، به بخش عمرانی دانشگاه پیام نور، بودجه بسیار کمی اختصاص داده است و بیشتر مخارج ما از محل صرفه جویی و در آمد اختصاصی بوده است.توقع ما از دولت این است که حقوق پیمانی و رسمی کارکنان را مانند سایر دستگاه ها پرداخت کند.

میزان عیدی کارکنان دانشگاه پیام نور
صدر بیان داشت:عیدی کارکنان دانشگاه پیام نور طبق مصوب دولت  718 هزار و 600 تومان است و کارمندان رسمی و پیمانی عیدی خود را ازدولت و کارکنان قرار دادی از محل درآمد دانشگاه پیام نور دریافت می کنند.

یک سوم پذیرفته شدگان ارشد دانشجویان پیام نور بودند
وی با اشاره به چگونگی بازار کار دانشجویان پیام نور در بعد از فارغ التحصیلی خاطر نشان کرد:دانشگاه پیام نور به دلیل منبع محور بودن و همچنین برگزاری آزمون های سخت دانشجویان را برای بازار کار آماده می کند.خروجی ما در مقاطع تحصیلی بالا موفق است به طوری که در سال گذشته یک سوم پذیرفته شدگان ارشد دانشجویان دانشگاه پیام نور بودند.

حال پژوهش در داشگاه پیام نور چطور است
افزایش کیفیت از اولویت های ما محسوب می شود.بر همین اساس در بحث پژوهش و درآمد های غیرشهریه ای تفاهم نامه های بسیاری با دستگاه های مختلف امضا شد که در غالب آن پژوهش و سطح درآمد هم افزایش پیدا می کند.

افزایش فعالیت های بین المللی 
سخنگوی دانشگاه پیام نور ادامه داد:یکی از احکام برنامه ششم توسعه این بود که به دانشگاه پیام نور اجازه داده شد به عنوان دانشگاه بین المللی فعالیت کند.اما در نظر داریم فعالیت های بین المللی خود را افزایش دهیم و طبق آن با دانشگاه های معتبر دنیا تفاهم نامه های بیشتری امضا می کنیم،دوره های مشترک برگزار می شود و دانشجوی خارجی بیشتری جذب خواهیم کرد و تبادل استاد و دانشجو نیز خواهیم داشت. همچنین در نظر داریم برای سال تحصیلی 96-97 مرکز بین المللی گسترده ای را در تهران راه اندازی کنیم.

در حال حاضر نزدیک به 3 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های پیام نور مشغول به تحصیل هستند.

سودجویی از نام پیام نور
صدر با اشاره به برخی سو استفاده هایی که از دانشگاه پیام نور می شود بیان داشت:در بخش آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور که سالی یکبار برگزار می شود، برخی موسسات هستند که با برگزاری کلاس های آمادگی فراگیر دانشگاه پیام نور تبلیغات سوعی با عنوان پذیرش فراگیر پیام نور انجام می دهند.

پذیرش فراگیر دانشگاه پیام نور صرفا توسط سازمان سنجش انجام می شود و هیچ موسسه دیگری نمی تواند پذیرش داشته باشد.درصورت مشاهده این ادعاهای غلط با مراکز مورد نظر برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در صدور مدرک سیستم امنیتی خوبی داریم افزود:تاکنون هیچ جعل مدرکی توسط دانشجویان در دانشگاه پیام نور مشاهده نشده است.

اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور ویژه ایام نوروز 
این مسئول دانشگاه پیام نور با اشاره به برنامه های فرهنگی اظهار داشت:در بخش فرهنگی اقدام به برگزاری جشنواره قرآن و عترت و همچنین اردوهای راهیان نور کرده ایم که دانشجویان در ماه اسفند و فروردین راهی این سفر خواهند شد.همچنین در بخش مسابقات فرهنگی ورزشی اقدامات مناسبی انجام داده ایم.


چگونگی تحصیل دانشجویان دارای معلولیت
سخنگوی دانشگاه پیام نور در خصوص برنامه های خود برای دانشجویان دارای معلولیت دانشگاه پیام نور گفت:برنامه ریزی شده است تا برا ی دانشجویانی که نمی توانند در کلاس حاضر شوند محتوای درسی به صورت مجازی و به صورت سی دی به آن ها آموزش داده شود.

همچنین دانشجویان نابینا و ناشنوا به صورت آموزش مجازی شنیداری و گفتاری تعلیم می بینند.

اولویت های پیام نور در سال تحصیلی 96-97
صدر با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی 96-97 بیان داشت:نکمیل پروژه های نیمه تمام،راه اندازی مرکز آزمایشگاهی ملی،توسعه شرکت های دانش بنیان و راه اندازی مرکز بین المللی گسترده در تهران از اولویت های ما محسوب می شود.

زمان تعطیلی دانشگاه ها برای ایام نوروز 
وی در پایان اظهار کرد:تمام دانشگاه های پیام نور تا روز 26 اسفند فعالیت دارند و همه دانشجویان موظف هستند تا این تاریخ در دانشگاه ها حاضر شوند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *