اقدامات پیشگیرانه برای بروز سیلاب در استان‌ها/شرایط تحت کنترل است

13:25 - 25 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۳۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
اقدامات پیشگیرانه برای بروز سیلاب در استان‌های مختلف صورت گرفته تا بارندگی هفته اخیر سبب بروز خسارت مالی به هموطنان کشورمان نشود.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، به دنبال بارش باران روزهای اخیر و پیش بینی هواشناسی بر شدت گرفتن آن در روز دوشنبه و ادامه بارش تا پایان هفته احتمال بروز سیلاب و طیغان رودخانه ها در برخی مناطق کشور دیده می‌شود. 

از همین رو در حوضه‌های آبریز هندیجان، کارون، مارون، زهره و جراحی در استان خوزستان و کهکیلوبویرو احمد و حوضه های آبریز استان فارس اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز سیلاب صورت گرفته و محمد حاج رسولی ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران طی سفر به این استان ها از نزدیک پیگیر اقدامات صورت گرفته است.

همچنین از شهروندان این مناطق درخواست شده با توجه به طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی مسیرها و اراضی، باغات، معابر شهری و برخی جاده های استان، اقدامات ایمنی را رعایت کرده و از تردد و قرار گرفتن در این مسیرها خودداری کنند.

در راستای مدیریت منسجم تر، ستاد فرماندهی و پشتیبانی سیلاب کشور در مجموعه وزارت نیرو برای بررسی اوضاع منابع آبهای سطحی کشور تشکیل شده است.

میثم جعفرزاده مدیر کل مدیریت بحران وزارت نیرو در گفت‌وگو با برنامه روی خط خبر بیان کرد: از هفته گذشته هشدارهای مخصوص به ارگان های مربوطه داده شده بود تا بارش های زمستانی امسال با کمترین خسارت مالی پشت سر گذاشته شود.

وی افزود: با توجه به بحران آب برخی از استان ها در تلاشیم سیلاب جاری شده را به پشت سدها هدایت و در طول سال از آب جمع آوری شده استفاده کنیم.

امید است بارش‌های اخیر علاوه بر سیراب کردن سرزمین نیمه خشک کشورمان، دلیلی بر پرشدن حجم خالی سدهای کشور شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *