حاشیه‌های "معمای شاه" برای چه بود؟/ قبل از اظهار نظر، مطالعه داشته باشیم!

9:00 - 26 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۳۶۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
ارجمند با اشاره به اینکه حاشیه های به وجود آمده درباره سریال "معمای شاه" نشانگر دیده شدن این اثر بود، بر اهمیت مطالعه پیش از اظهار نظر درباره موضوعات تاریخی و سیاسی سخن گفت.
امیر یل ارجمند بازیگر نقش محمود وزیری در سریال تلویزیونی "معمای شاه" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: با پخش شبانه سریال "معمای شاه" بازخوردهای این اثر خیلی بهتر شد چرا که وقتی یک سریال به صورت هر شب روی آنتن می رود، به طور یقین اتفاق های خیلی بهتری برای آن سریال رخ می دهد. 

وی ادامه داد: سریال تاریخی "معمای شاه" آن طوری که باید دیده شود ، دیده شد به خاطر حاشیه هایی که برای آن به وجود آمد.

این بازیگر عرصه تلویزیون و سینما در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: وقتی درباره یک اثر حرف زده می شود به این معنا است که حتما دیده شده چرا که درباره آن نظرهای مختلفی داده می شود.

وی تصریح کرد: صحبت ها درباره سریال "معمای شاه" درحالی اتفاق افتاد که در بسیاری از کارهای دیگر شاهد این هستیم که این آثار در سکوت پخش می شوند بدون اینکه درباره آن ها صحبتی شود.

ارجمند افزود: پخش این گونه آثار در سکوت پایان پیدا می کند و با وجود اینکه شاید نکته های بسیاری در آن وجود داشته باشد، اما به آن ها توجهی نمی شود.

وی همچنین گفت: اینکه مردم سریال "معمای شاه" را تماشا و درباره آن صحبت کردند خیلی خوبی است اما مشکلی  که وجود دارد این است که به عنوان نمونه من یک بازیگر هستم و نمی توانم درباره جنبه های تاریخی و سیاسی این اثر صحبت کنم چرا که سریال پژوهشگر دارد.

بازیگر سریال "معمای شاه" همچنین یادآور شد: نکته ای که دراین روند وجود دارد این است که برخی افراد با وجود اینکه دربسیاری از جنبه های تاریخی و سیاسی مطالعه ای نداشته اند، راجع به یک اثر نظرمی دهند در حالی که بهتر است ابتدا یک سری مطالعات تاریخی وجود داشته باشد و سپس درباره آن اثر نظر داده شود.

وی تصریح کرد: البته با پخش شبانه سریال "معمای شاه" و نوشته شدن منابع تاریخی رویدادها در ابتدای تیتراژ، صحبت ها کمتر شد چرا که افراد می توانند با مراجعه به منابع مورد نظر، از رویدادها اطلاعات به دست بیاورند.

ارجمند خاطرنشان کرد: به طور کلی اثری که بخواهد همه سلیقه ها را در بر بگیرد، کار بسیار سختی بر عهده دارد اما با توجه به بازخوردی که خود من نسبت به مردم داشتم، این سریال دیده شده و خدا را شکر می کنم که مردم از ما راضی بودند.

گفتنی است، سریال تلویزیونی "معمای شاه" به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه کنندگی علی لدنی دوران پهلوی دوم را در زمان حکومت محمد رضا پهلوی به تصویر کشیده است.

دراین سریال تاریخی هنرمندانی همچون امیریل ارجمند، سعید نیک پور، گوهر خیراندیش، حسین نورعلی، مهراوه شریفی نیا، امیر مهدی کیا، جعفر دهقان، حدیث فولادوند، ساغر عزیزی، یوسف صیادی، رحیم نوروزی، محمد رضا شریفی نیا، رامبد شکرآبی، سپند امیرسلیمانی، چنگیز جلیلوند و سعید امیر سلیمانی به ایفای نقش پرداخته اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *