رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مخفی بودن مزار "حضرت زهرا(س)" و جلوگیری از بی حرمتی دشمنان/ مزار "امام علی(ع)" تا 100 سال پنهان بود

8:30 - 26 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۳۳۲
شمس با اشاره به اینکه مزار امام علی (ع) تا 100 سال پس از شهادت ایشان برای جلوگیری از هتک حرمت دشمنان مخفی بود ،‌گفت: مخفی بودن مزار حضرت فاطمه (س) نیز به دلیل جلوگیری از اهانت دشمنان به بانوی اسلام است.
سعید شمس کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: اصل شهادت حضرت فاطمه (س) در دو تاریخ روایت شده است که یکی از این تاریخ ها به 75 روز پس از رحلت پیامبر (ص) و دیگری به 95 روز پس از رحلت ایشان باز می گردد.

وی ادامه داد: مدت 20 روزی که بین این دو تاریخ فاصله است را برخی افراد گفته اند می توان دو دهه فاطمیه گرفت در حالی که این موضوع نوعی بدعت به شمار می رود و باعث نوعی افراط و تفریط می شود.

شمس تصریح کرد: البته این به معنای آن نیست که بخواهیم خدای ناکرده به ساحت مقدس اهل بیت (ع) بی احترامی کنیم اما روایت 95 روز که در واقع فاطمیه دوم محسوب می شود برای شیعیان مستندتر است اما در عین حال هر دو دهه فاطمیه را بزرگ می دارند.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: دلیل این نقل قول درباره شهادت حضرت زهرا(س) این است که وقتی این حضرت را به صورت مخفیانه دفن کردند تنها اعضای خانواده ایشان حضور داشتند و به همین دلیل نمی توان متوجه شد که نقل قول اصلی کدام یک از این دو نقل قول است.

این کارشناس ارشد علوم قرآنی یادآور شد: همچنین بحث دیگری درخصوص محل دفن حضرت فاطمه (س) مطرح است.

وی توضیح داد: در مورد شهادت حضرت علی (ع) با توجه به مشکلاتی که در آن زمان وجود داشت و دشمنی دشمنان، تا مدت 100 سال قبر ایشان مخفی بود و هیچ کس نمی دانست که مزارشان در کجا قرار دارد تا اینکه پس از این مدت و با کم شدن آتش کینه توزی ها مزار ایشان برای همه آشکار شد.

شمس همچنین تصریح کرد: اما به طور یقین حضرت زهرا(س) تا همین الان هم دشمنانی دارند که اگر از مکان مزار ایشان مطلع شوند ، ممکن است ایشان را از مزار خارج و به پیکرشان هتک حرمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته در برخی روایت ها چنین آمده است که خانه خود حضرت زهرا(س) خانه پیامبر اکرم (ص) و یا قبرستان بقیع مزار بانوی اسلام است اما هیچ یک از این روایت ها به اثبات نرسیده است.




ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
دوست دارم تا كه قبرم همچو قدر مخفي ام مخفي بماند قبر بي شمع و چراغم دشمن كافر نبيند ...
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *