رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خواسته "رسانه های پاکستان" از دولت: گام های بلندتر در مسیر همکاری با ایران بردارید

2:55 - 26 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۱۶۵
یک روزنامه پرشمارگان پاکستان به دولت این کشور توصیه کرد که با صرف نظر از اوضاع و سیاست های فعلی منطقه و جهان، گام های بلندتر و بیشتری در مسیر تعمیق همکاری ها با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران بردارد.
خواسته به گزارش سرویس بین الملل روزنامه اردو زبان نوای وقت چاپ شهر اسلام آباد روز دوشنبه در سرمقاله ویژه خود با اشاره به گفت وگوی تلفنی اخیر میان محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان و حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران با محوریت اجلاس آتی سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که قرار است 11 اسفند ماه در اسلام آباد برگزار شود، نوشت: ایران بارها اعلام کرده که خواهان افزایش مناسبات دوجانبه سیاسی و اقتصادی با پاکستان است.

در این سرمقاله آمده است: روابط دوستانه میان ایران و پاکستان ریشه در تاریخ کشور پاکستان دارد و از همان زمان تشکیل دولت و کشور مستقل پاکستان آغاز شد. جمهوری اسلامی ایران در تمام شرایط و در همه فصول، چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح، همواره در کنار پاکستان ایستاده و از این کشور حمایت کرده است.

نوای وقت نوشت: در زمان ژنرال ایوب خان حاکم نظامی وقت پاکستان، سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه سنگ بنای یک سازمان سه جانبه با محوریت همکاری های منطقه را نهادند که بعدها به سازمان اکو و افزایش تعداد اعضای آن انجامید.

این روزنامه پرشمارگان پاکستان افزود: در بعضی از مسائل ممکن است میان ایران و پاکستان اختلاف نظر وجود داشته باشد اما چنین مسائلی هرگز باعث تحت الشعاع قرار گرفتن روابط دوستانه و برادرانه میان دو کشور نشده است.
 
نوای وقت خطاب به دولت پاکستان نوشت: تحریم های بین المللی در ارتباط با ایران برداشته شده و هنوز هم دیر نشده و اسلام آباد باید گام های بیشتری در مسیر تعمیق همکاری ها با ایران را بردارد.

این روزنامه افزود: پاکستان باید طرح مشترک انتقال گاز از ایران را به سرعت تکمیل کند زیرا با بهره برداری از این طرح بزرگ می توان گاز ارزان قیمت به مردم پاکستان ارائه داد.

نوای وقت نوشت: زمانی که ایران قادر است انرژی (برق) ارزان قیمت را برای پاکستان تامین کند پس دیگر چه دلیلی برای تعلل وجود دارد.

این روزنامه اردو زبان با استقبال از تمایل جمهوری اسلامی ایران برای ملحق شدن به طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان-چین نوشت: با این اقدام راه برای گسترش بیش از پیش مبادلات تجاری، اقتصادی و سیاسی میان دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان توسعه پیدا می کند.

روز جمعه گذشته محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، دو طرف بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه ها تاکید کردند.

این تماس تلفنی در آستانه برگزاری اجلاس مهم سران سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) به میزبانی پاکستان انجام شد. از دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این اجلاس نیز دعوت شده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *