رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مکان دفن "حضرت زهرا(س)" در زمره اسرار الهی است/قبرستان بقیع در مدینه مکانی احتمالی محسوب می‌شود

8:30 - 23 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۸۲۳۷
محمدی با شاره به اینکه هر دو قول شهادت حضرت زهرا (س) را گرامی می داریم، گفت: مکان دفن بانوی اسلام در زمره اسرار الهی است.
سلمان محمدی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: درباره شهادت حضرت زهرا (س) نقل و قول های مختلفی وجود دارد.

وی ادامه داد: درباره این موضوع مهم همچنین بین مورخان و محدثان نیز یک نقل ثابت وجود ندارد.

محمدی تصریح کرد: منابع اهل تسنن اعتقاد دارند حضرت زهرا(س) پس از پیامبر(ص) ۶ ماه در قید حیات بودند، در حالی که در منابع شیعه، دو قول مشهور است که یکی ۷۵ روز و دیگری ۹۵ روز بعد از ارتحال حضرت خاتم صلی الله علیه وآله وسلم است که بر این مبنا در حقیقت ۱۳ جمادی الاول و ۳ جمادی الثانی را ذکر می‌کنند.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: با در نظر داشتن اینکه در زمان های گذشته به ثبت زمان رویدادها و وقایع اهمیت چندانی داده نمی شد، باید تاسف خورد از مردمانی که در زمان شهادت حضرت زهرا (س) می زیستند اما برای اهل بیت (ع) در حدی که بخواهند رویدادهای مهم مربوط به آن ها را ثبت کنند هم، ارزش قائل نمی شدند.

این کارشناس علوم قرآنی یادآور شد: البته همچنان باید توجه داشته باشیم که ما برای ابراز ارادت به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) هر دو نقل و قولی را که درخصوص زمان شهادت این بانوی بزرگوار اسلام نقل شده را گرامی می داریم.

وی همچنین گفت: در مورد مکان شهادت حضرت زهرا (س) نیز هیچ فردی اطلاع ندارد چرا که حضرت علی (ع) شبانه آن حضرت را غسل دادند و دفن کردند.

محمدی خاطرنشان کرد: البته مکان هایی مانند قبرستان بقیع در مدینه، خانه حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) به عنوان مکان هایی که احتمال داده می شود پیکر مطهر این حضرت در آنجا دفن شده، مطرح شده است اما از آنجا که هیچ فردی مانند حضرت علی بن ابیطالب (ع) از مکان دفن همسرشان خبر ندارند، نمی توان بر هیچ یک از این گزینه ها به طور قطعی استناد کرد و بر همین اساس می توان گفت که مکان دفن حضرت زهرا (س) در زمره اسرار الهی محسوب می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *