نیاز 150 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد به مسکن/ برنامه ریزی دولت و مجلس برای حمایت از محرومان

18:07 - 20 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۷۵۵۲
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در سراسر کشور 150 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن بوده وباید برای ساخت مسکن آنها اقدام شود.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ؛ سید پرویز فتاح در حاشیه سومین سفر استانی خود به استان فارس با حضور در همایش خیرین مسکن ساز گفت: خیرین زمانی که اقدام به کمک به نیازمندان می کنند به نوعی با خداوند معامله کرده و پاداش خود را از خدا می گیرند.

وی افزود: کمیته امداد اقدامات مختلفی از جمله کمک های درمانی، معیشتی، اشتغال، و ازدواج  به نیازمندان ارائه می کند اما مهمترین مسئله ای که سبب توانمند شدن نیازمندان می شود کمک کرد به این قشر در حوزه تامین مسکن است

رئیس کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر اینکه نداشتن مسکن سبب افزایش مشکلات خانواده های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد می شود اظهار کرد: تا زمانی مشکل مسکن مددجویان برطرف نشود مشکلات این قشر برطرف نشده و به همین خاطر است که به موضوع ساخت مسکن برای مددجویان توصیه شده است.

فتاح با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی کمیته امداد امام خمینی در حوزه تامین مسکن مددجویان خاطرنشان کرد: کمیته امداد برای حل مشکل مسکن مددجویان بدون کمک دولت، بانک ها و خیرین نمی تواند کاری از پیش ببرد.
وی تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی همه نهادها و ارگان ها باید پای کار حاضر شده و برای حل مشکل مسکن مددجویان  اقدام کنند.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) لازمه احداث مسکن برای نیازمندان را اراده مسئولان دانست و اذعان کرد: با کمک تمام نهادها کار ساخت مسکن برای نیازمندان دشوار نیست و تنها یک اراده می تواند سبب احداث مسکن برای نیازمندان شود.

وی با اشاره به همکاری مطلوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد تصریح کرد: نمایندگان مجلس در بودجه سال 96 و همچنین برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به مددجویان نهادهای حمایتی داشته و در شرایطی که در لایحه پیشنهادی دولت به بحث کمک به مددجویان اشاره نشده بود اما دولت با پیشنهاد نمایندگان مجلس مخالفت نکرد.

نیاز 150 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد به مسکن / برنامه ریزی دولت و مجلس برای حمایت از محرومان

فتاح ادامه داد: نمایندگان مجلس پیشنهاد داده اند که انشعابات آب، برق و گاز نخستین مسکن مددجویان کمیته امداد رایگان باشد و اگر این اتفاق محقق شود کمک شایانی به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد خواهد شد.

وی با ارائه آماری از تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد که فاقد مسکن هستند تصریح کرد: در سراسر کشور 150 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن بوده که از این تعداد 8 هزار خانوار در استان فارس حضور دارند.

در ادامه این همایش علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از مزیت های برنامه ششم توسعه توجه ویژه به موضوع اقشار آسیب پذیر جامعه است.

وی افزود: بودجه سال 96 نیز به گونه ای بسته شده که در آن به اقشار آسیب پذیر توجه ویژه ای شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های مجلس برای افزایش مستمری مددجویان نهادهای حمایتی خاطرنشان کرد: با تصمیم مجلس قرار است مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یابد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *