رشد ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان کرمان کاهش یافته است

5:30 - 21 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۷۵۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موحد گفت:روند رشد ورودی پرونده‌های وارده به دادگستری استان کرمان از 5درصد به یک درصد کاهش یافته است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست تعاملی شورای معاونین دادگستری استان گفت:روند رشد ورودی پرونده های وارده به دادگستری استان کرمان از 5درصد به یک درصد کاهش یافته است، عملکرد ها بایستی کیفی سازی وارتقاء یابد.

 وی اظهار داشت: پرونده های وارده به دادگستری استان کرمان طی 10ماهه ی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته است و این درحالی است که ورودی پرونده ها در سال 94نسبت به 93  پنج درصد رشد داشته بود.

رئیس شورای قضائی استان حجم بالای ورودی پرونده ها به سیستم قضائی و انباشتگی قابل توجه پرونده ها در شعب را از عمده مهمترین مشکلات دستگاه قضائی استان کرمان برشمرد و افزود:طی دو سال گذشته اقدامات و برنامه های  خوبی در جهت حل وفصل این دومشکل اجرا شده است اما علیرغم کسب موفقیت ها هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

موحد خاطرنشان ساخت:قوه قضائیه بایستی در خصوص حل مشکلات قضائی تدبیر وبرنامه ریزی نماید تا بتواند زمینه تحقق عدالت قضائی متناسب با شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیاز های جامعه اسلامی را فراهم وبه اهداف خود دست یابد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد:وقتی سطح دانش وآگاهی حقوقی مردم افزایش می یابد قطعا در کاهش دعاوی موثر است و می تواند اثر گذار در آرامش جامعه باشد و به تقویت نظام حقوقی جامعه کمک کند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان اعلام کرد:یکی از برنامه های جدی دادگستری استان در سال آینده ارتقای سطح کیفی دادرسی ها،نظریات کارشناسی و مسائل مرتبط با ضابطین دادگستری خواهد بود.

وی تاکید کرد:کیفی سازی و ارتقای  سطح کارشناسی های کانون کارشناسان رسمی دادگستری  نقش بسزایی در فرآیند دادرسی ها دارد و برنامه های خوبی در این زمینه با همکاری کانون کارشناسان استان در حال انجام است .

موحد با اشاره به اینکه نیازمند یک همکاری و تعامل متقابل و اجرای یک برنامه مشترک با سازمان قضائی نیروهای مسلح در زمینه کیفی سازی عدالت کیفری در استان کرمان هستیم،افزود:بایستی دانش حقوقی ضابطین ارتقایابد و به یک نقطه قابل قبول برسد تا ماموریت های محوله به صورت سریع و به هنگام در راستای اجرای عدالت صورت پذیرد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *