رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توقعات بیجایی داری آقای ترامپ!

12:55 - 19 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۷۹۹
دسته بندی: سیاست
آقای ترامپ اگر ایرانی ها برای حکومت آمریکا و شما احترامی قائل نیستند، چون قابل احترام نیستید.
به گزارش گروه سیاسی ، ترامپ از زمانی که روی کار آمده و ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده گرفته است، مدام علیه ایران سخن می گوید و موضع می گیرد، تهدید می کند و تحریم های تازه ای علیه ایران وضع می کند، اما جمهوری اسلامی ایران سعی کرده است تا با صبوری اوضاع رفتاری آینده ترامپ را سبک سنگین کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز، ضمن انتقاد مجدد از توافق هسته‌ای با ایران، اظهار داشت که ایرانی‌ها به ما احترام نمی‌گذارند.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: اگر ایرانی‌ها می‌گفتند بسیار خب ما حالا با هم هستیم من با این توافق کنار می‌آمدم. اما دقیقاً برعکس است، آنها جسورتر شده اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد؛ «ایران، دولت شماره یک حامی تروریسم است. آن‌ها پول و اسلحه به همه جا می‌فرستند.

اگر ترامپ از جنایاتی که آمریکا علیه ایران انجام داده بی خبر است، ما برای آگاه شدن او یادآوری می کنیم که چه بلاهایی بر سر ایران و ایرانی آورده است.

تنها یک نمونه از ظلم هایی که ایالات متحده علیه کشورمان انجام داده کافی است تا مردم ایران از آمریکا متنفر باشند و برای حکومت این کشور احترامی هم قائل نشوند.

بارها گفته شده که حساب دولت و ملت این کشور از هم جدا است.

آقای ترامپ! به زمان زیاد دور باز نمی گردیم، همچون دهه 20 و 30 خورشیدی که دخالت ها و کودتای آمریکایی علیه انقلاب مردم ایران، منجر به شکست آن شد، کافی است به همه آن اقداماتی که آمریکا پس از انقلاب علیه ایران انجام داده نگاهی بیندازی اگر اندکی قوه ادراک داشته باشی می فهمی که چرا مردم ایران اسلامی از حکومت آمریکا متنفر هستند و احترامی هم قائل نیستند.

از همان زمان که انقلاب ما پیروز شد، آقای ترامپ، آمریکای شما روی خوش به ما نشان نداد. شروع کرد به دشمنی و توطئه، سفارت کشور شما در تهران مرکز جاسوسی، انجام توطئه و کودتا علیه انقلاب اسلامی مردم ایران بود.

واکنش آمریکا به تسخیر این لانه جاسوسی که اسناد فراوانی از آن علیه ایران به دست آمده است، تحریم، تهدید و انجام عملیات نظامی علیه انقلاب بود.

حمله به ایران برای آزاد کردن کارکنان سفارت و سپس حمله به اقامتگاه حضرت امام(ره) برای سرنگونی نظام اسلامی در اردیبهشت سال 1359 را به یاد بیاورید. آن بخشی که یگان های نظامی شما در طبس زمینگیر شدند چند بار بخوانید. درس عبرت شاید باشد برای شما که تازه کار هستی!

عملیات پنجه عقاب ارتش آمریکا که با نقش گروه بسیار ویژه دلتا انجام شد، شکست سنگینی بود که برای آمریکا رسوایی به همراه داشت.

روح‌الله خمینی در پیامی به تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ درباره عملیات آمریکا در طبس نوشت؛« آیا جز این بود که یک دست غیبی در کار است؟ چه کسی هلی کوپترهای آقای کارتر را ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند. شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست.»

اما این پایان اقدامات آمریکا علیه ایران نبود، چند ماه پس از شکست ایالات متحده در طبس، با حمایت و تحریک مقامات وقت کاخ سفید، ارتش صدام به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد.

8 سال جنگ به انقلاب نوپای ایران تحمیل شد، جنگی که هزینه های زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران وارد کرد. این هزینه ها می توانست صرف آبادانی و پیشرفت کشور شود.

8 سال جنگ، ایران را 80 سال به عقب برگرداند. ویرانه های جنگ، جوانانی که در دفاع مقدس شهید شدند، اما دوران دفاع مقدس یک بارقه و جرقه ای بود تا جوانانی که به جنگ رفتند، خلاقیت ها و استعدادهای پنهان خود را آشکار سازند. اگر اکنون ایران توانسته است در حوزه دفاعی و نظامی پیشرفت های بزرگ و چشمگیری داشته باشد، عنایت و ارمغان همان سال های دوران دفاع مقدس است که حتی از فروش سیم خاردار به ایران هم ابا داشتید!

پشرفت های نظامی ایران را که باید به خاطر داشته باشی، همان پیشرفت هایی که باعث شده است تا دشمنی مثل آمریکا دست از پا خطا نکند، چرا که می داند همه آن سلاح ها، قابلیت های نظامی و دفاعی و موشک هایی که به دست توانای ایرانی ساخته شده، کجا فرود خواهد آمد.

تحریم هایی که آمریکایی ها با همکاری برخی دیگر از کشورهایی که در محور دشمنان ایران قرار دارند، بخش دیگری از فشارهایی است که به ایران وارد می شود.

سال های زیادی است که ایران با تحریم ها سر کرده است، تحریم ها، اثر داشته اما کارساز نبوده است، هر گونه تحریم که می شد علیه ایران انجام داد، آمریکا علیه ما انجام داده است آقای ترامپ!

تو هم که بر مسند قدرت نشستی، باز هم تحریم های تازه ای علیه ایران وضع کردی، در حالی که دولت قبلی کشورت با ایران توافقی را امضا کرده است که بر اساس آن باید تحریم ها برچیده شود.

دونالد ترامپ! رئیس جمهور آمریکا! آن روز را به یاد می آوری که در آسمان خلیج فارس ناو جنگی کشور تو، نام ناو را به یاد می آوری؟ ما که هیچگاه از یادمان نمی رود، ناو وینسنس، هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را هدف موشک های خود قرار داد و آن را سرنگون کرد؟

ویلیام راجرز را چطور آقای ترامپ؟ یک شهروند خوب آمریکایی است، مالیاتش را می دهد، از دستورات و فرامین مافوق خود تبعیت می کند، به اهداف ایالات متحده هم پایبند است، برای همین است که دستور شلیک به هواپیمای مسافربری ایران را می دهد. نشان شجاعت هم دریافت می کند.

می دانی در این هواپیما چند مسافر جان خود را از دست دادند؟ همه آنها مردم عادی بودند، زن و کودک، پیر و جوان که به سفر می رفتند. تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند. آقای ترامپ 66 کودک!

چگونه می توان از مردمی که این زخم های عمیق را بر جان و تن خود دارد، توقع احترام آن هم به کشوری داشت که همه زخم ها از سرپنجه حاکمان آن بر پیکر ایران و ایرانی وارد شده است.

ما در این 38 سال گذشته تاکنون هیچ احترامی از سوی آمریکا ندیده ایم، که بخواهیم احترام بگذاریم.

چگونه به تو و آمریکای تو احترام بگذاریم زمانی که زیر توافق هسته ای می زنی آقای ترامپ!

توافق هسته ای خوب یا بد، چه برای آمریکا چه برای ایران، اما همین آمریکایی که تو رئیس جمهورش هستی، بدعهدی کرد، تعهدات خود را در قبال برجام انجام نداد، مردم ایران، جمهوری اسلامی و مسئولین کشور می توانند برای تو که رئیس جمهور چنین رژیمی هستی احترام قائل شوند؟!

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *