عکس العمل مردم به قطع تصاویر ورود امام خمینی (ره) به کشور از سوی تلویزیون چه بود؟

8:00 - 20 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۸۴۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هنگام پیروزی انقلاب اسلامی من 19 ساله بودم؛ در سال های 56 و 57 بنابر ضرورت زمان انقلاب، ما ماموریت پخش اطلاعیه و اعلامیه و حضور در تظاهرات ها و همچنین فعالیت تبلیغی در روستاها را بر عهده داشتیم.
عکس العمل مردم به قطع تصاویر ورود امام خمینی (ره) به کشور از سوی تلویزیون چه بود؟
حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به فعالیت ها و مبارزات انقلابی اش در سالهای دهه 50 گفت: هنگام پیروزی انقلاب اسلامی من 19 ساله بودم؛ در سال های 56 و 57 بنابر ضرورت زمان انقلاب، ما ماموریت پخش اطلاعیه و اعلامیه و حضور در تظاهرات ها و همچنین فعالیت تبلیغی در روستاها را بر عهده داشتیم.

وی افزود: در روز 12 بهمن و هنگام ورود امام خمینی (ره) به ایران، من هم جزو استقبال کنندگان ایشان بودم؛ در بهشت زهرا (س) هم حضور یافتم و به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از نزدیک با دل و جان گوش می دادم؛ به خاطر دارم مردم تهران که به دلیل قطع مراسم پخش زنده ورود امام خمینی (ره) به میهن از سوی تلویزیون، خشمگین شده بودند، فوج فوج راهی خیابانهای تهران می شدند تا از نزدیک با امامشان دیدار کنند؛ یادآوری استقبال چند میلیونی آن روز مردم تهران از امام امت، هنوز هم شیرین و غرورآفرین است. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در ایام دهه فجر سال 57، ما هر روز آمادگی رخ دادن یک اتفاق جدید را داشتیم؛ با آمدن امام خمینی (ره) به ایران، پیروزی انقلاب و همچنین سقوط رژیم شاهنشاهی را قطعی می دانستیم و این موضوع مثل روز برایمان روشن شده بود؛ اما خودمان هم شاید به سختی باور می کردیم که انقلاب می تواند در فاصله ده روز از بازگشت امام خمینی (ره) به ایران، به پیروزی نهایی برسد.

حجت الاسلام حاجی صادقی در ادامه با بیان اینکه "مرگ بر شاه" و  "درود بر خمینی" پر تکرارترین شعارهای آن روزهای مردم انقلابی تهران بود به ذکر دلایل جدایی برخی از گروهک ها از کاروان انقلاب و نفاق آنها اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی آن گروهک ها با انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب نمایان شد؛ واقعیت آن بود که آنها تا قبل از پیروزی انقلاب، برای ساقط کردن رژیم شاهنشاهی تلاش می کردند؛ اما تلاش هایشان برای دستیابی به اهداف مورد نظر خودشان بود نه اهداف مردم؛ مشکل آنها از آنجایی با انقلاب شروع شد که آنها انقلاب را برای حکومت و ریاست می خواستند اما امام امت انقلاب را برای اسلام ناب محمدی (عج) می خواستند.

وی در همین رابطه گفت: وقتی صحبت سهم خواهی از انقلاب از سوی گروهک های مختلف نظیر منافقین پیش آمد، آنها دیگر نتوانستند خودشان را کنترل کنند؛ آنها اگر دنیامحور نبودند به این زودی مقابل انقلاب اسلامی قرار نمی گرفتند.

حجت الاسلام حاجی صادقی همچنین به طرح مساله جدیدی پرداخت و تصریح کرد: امروز عده ای می گویند انقلاب اسلامی به راحتی به دست آمده است؛ از این جمله دو نوع برداشت می توان داشت؛ این جمله می تواند به این معنا باشد که "خدا را شکر بیشتر از این خونی ریخته نشد و حرکت همگانی ملت بیشتر از یک سال و دو سه ماه طول نکشید"؛ از این منظر می توان گفت که انقلاب اسلامی مردم ایران نسبتا زود به پیروزی رسید و چون زود به پیروزی رسید بعضی ها نتوانستند عظمت و بزرگی و نقش آن در عالم را بفهمند. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اما اگر از منظر دیگری به این جمله نگاه کنیم، باید بگوییم که انقلاب اسلامی در سالهای 56 و 57 شکل نگرفت؛ بلکه ریشه های انقلاب به سال های 41 و 42 و شهدای 15 خرداد برمی گردد؛ نباید سختی ها و فشارها و شکنجه های 15 ، 16 ساله حضرت امام خمینی (ره) و یاران ایشان را فراموش کنیم؛ انقلاب اسلامی با قیام یکپارچه مردم به رهبری امام خمینی (ره) آنچنا سرعت گرفت که دشمن نتوانست آن را متوقف کند.

وی ادامه داد: امروز انسان انقلابی در کنار وظایف خود، وظیفه دفاع از انقلاب اسلامی را هم بر عهده دارد؛ پس دغدغه امروز ما باید دفاع از انقلاب باشد.

حجت الاسلام حاجی صادقی ادامه داد: قم مرکز انقلابی بود که تولد جدید اسلام ناب محسوب می‌شود. در 19 دی طلاب حوزه علمیه و مردم قم با اهانت به امام خمینی(ره) خونشان به جوش آمد، بنابراین خشم انقلابی مردم که زیر خاکستر پنهان شده بود، ظهور پیدا کرد.

وی افزود: قیام 19 دی سرآغاز قیام ملت برای نابودی رژیم بود، بنابراین 19 دی را باید نقطه شروع قیام ملت به عنوان رکن اساسی تحقق حکومت دینی تلقی کرد و به دنبال آن قیام‌های مختلف در همه کشور شکل گرفت و این هرگز فراموش‌شدنی نیست.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: آنچه از آن زمان برای امروز ما قابل توجه است، انگیزه دینی، حضور گسترده مردم و شجاعت و نهراسیدن آنها در برابر تهدیدات، فشارها و اذیت و آزارهای رژیم شاهنشاهی بود.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با بیان اینکه دشمن می‌خواهد حضور مردم را در دفاع از انقلاب اسلامی کاهش دهد، گفت: این امر تنها با نفوذ فکری و سیاسی محقق می‌شود، نفوذ فکری یعنی سمت‌وسوی انقلاب و روحیه استکبارستیزی مردم را تضعیف کنند و نفوذ سیاسی به معنای تغییر محاسبات مسؤولان است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *