توئیت جنجالی ترامپ/حکم قاضی آمریکایی درباره تعلیق فرمان مهاجرتی لغو خواهد شد

17:03 - 16 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۷۷۰
رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به حکم یک قاضی درباره تعلیق فرمان ضد مهاجرتی واکنش نشان داد.
ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل ،دونالد ترامپ روز شنبه با انتشار توئیت هایی ضمن  واکنش به حکم تعلیق فرمان ضدمهاجرتی از سوی یک قاضی آمریکایی نوشت: اینکه نمی توانیم درباره ورود و خروج افراد تصمیم بگیریم، معضل بزرگی است.

وی اظهار داشت: جالب است که کشورهای خاصی در خاورمیانه با ممنوعیت سفر شهروندان هفت کشور اسلامی موافق هستند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: حکم خنده دار این به اصطلاح قاضی لغو خواهد شد.

ترامپ اضافه کرد: نيويورک تايمز دروغ پرداز پس از آنکه مجبور شد بابت پوشش نامناسب اخبار پيروزی من در انتخابات عذرخواهی کند، همچنان به بيراهه می رود.

پیشتر دادگاه فدرال آمریکا طی حکمی، فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور این کشور را به طور موقت و در سراسر آمریکا ممنوع کرده است.

حکم صادر شده توسط جیمز روبارت، قاضی منطقه سیاتل، تا زمان بررسی کامل شکایت باب فرگوسن، دادستان ایالت واشنگتن، در سراسر امریکا معتبر است.

روبارت با اشاره به اینکه دولت واشنگتن به بهانه حمله‌های 11 سپتامبر 2001 دستور به ممنوعیت ورود اتباع کشورهای ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان داده است، اعلام کرد اتباع هیچ یک از این کشورها به خاک آمریکا حمله نکرده‌اند.

وی تاکید کرد فرمان اجرایی ترامپ برای اینکه مطابق با قانون اساسی باشد، باید بر مبنای حقایق باشد نه بر مبنای توهم.

فرگوسن نیز اقدام روبارت را تصمیمی تاریخی خواند.

فرگوسن که در شکایت خود به دنبال لغو برخی از بندهای فرمان ضدمهاجرتی ترامپ است، تأکید کرده است ممنوعیتی که رئیس‌ جمهور آمریکا اعمال کرده است حقوق مهاجران و خانواده‌های آن‎ها را نقض می‌کند زیرا به شکل خاص مسلمانان را هدف قرار داده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *