آمریکایی ها همواره بلوف می‌زنند/ احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران صفر است

13:49 - 16 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۶۳۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
یکی از اُمرای ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران صفر است، گفت: آنها اگر احساس می کردند ما آمادگی دفاع از خود و جواب قاطعانه را نداریم، ممکن بود این حماقت را انجام دهند؛ اما حالا که آنها توان بازدارندگی ما را می بینند، به هیچ دست به حمله نظامی علیه ما نمی زنند مگر آنکه عقلشان را از دست داده باشند.
امیر نامی
امیر محمد حسن نامی یکی از فرماندهان باسابقه ارتش جمهوری اسلامی و وزیر سابق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه از زمان به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی در سال 1357، مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران همواره در سر دولتمردان و حاکمان آمریکا وجود داشته است، اظهار کرد: این موضوع، اتفاق تازه ای نیست و نباید از بروز آن در شرایط فعلی چندان متعجب باشیم.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی این دشمنی و عداوت، مشکل آمریکایی ها با اسلام ناب محمدی (ص) است عنوان کرد: اداره حکومت آمریکا در سطوح بالا با صهیونیست‌هاست و صهیونیست‌ها ذاتا با انقلاب اسلامی ایران و به طور کلی با اسلام مشکل دارند.

این امیر ارتش در ادامه با بیان اینکه همه دولت های آمریکا اعم از جمهوریخواه و دموکرات، در سی و هشت سال سپری شده از عمر انقلاب اسلامی در پی ضربه زدن به ما بوده اند تصریح کرد: آنها چون در باطن خود می دانند که قدرت حمله به ایران را ندارند همواره بلوف این اقدام را می زنند و از روی میز بودن تمام گزینه هایشان صحبت می کنند؛ اقتدار و توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران تا کنون به گونه ای بوده که حتی فکر حمله نظامی به ایران هم در مخیله آمریکایی ها خطور نکرده است؛ آنها به خوبی می دانند در صورت بروز کوچکترین خطا با سخت ترین ضربات ایران و حامیان ایران در سراسر جهان مواجه می شوند.

امیر نامی با بیان اینکه احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران صفر است، گفت: آنها اگر احساس می کردند ما آمادگی دفاع از خود و جواب قاطعانه را نداریم، ممکن بود این حماقت را انجام دهند؛ اما حالا که آنها توان بازدارندگی ما را می بینند، به هیچ دست به حمله نظامی علیه ما نمی زنند مگر آنکه عقلشان را از دست داده باشند.

وی با بیان اینکه در صحنه روابط بین الملل قواعد خاص دیپلماسی وجود دارد عنوان کرد: صحبتهای ترامپ تاکنون به گونه ای بوده است که انگار با این قواعد آشنایی نداشته است؛ به عنوان مثال، امضای قانون عدم ورود اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا، از قواعد دیپلماسی و حتی قواعد انسانی به دور است.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با بیان اینکه سیاستمداران آمریکایی هنوز با ترامپ همراه نیستند خاطرنشان کرد: احساس من این است که سیاستمداران آمریکایی، ترامپ را به نوعی رها کردند تا او هم به خودش و هم به آمریکا ضربه بزند و آنگاه از صحنه سیاست دور شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *