رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مشاوران املاک مجاز به تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان نیستند

20:30 - 15 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۳۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مهدی شمسی گفت: مشاوران املاک مجاز به تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان نیستند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، رئیس دادگستری سراب در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان گفت: مشاوران املاک مجاز به تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان نیستند.
دراین جلسه رئیس دادگستری سراب به تبیین موضوع جلسه و دستورالعمل صدور شناسنامه فنی ساختمان مصوب 21 شهریور 95 وزیر راه و شهرسازی پرداخت و پس از ارائه نقطه نظرات حاضرین  موارد ذیل به تصویب اعضای رسید:

1-    ماده 21 قانون پیش فروش ساختمان مدنظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت کنترل آگهی های پیش فروش در سطح شهرستان قرار گیرد و موارد تخلف جهت پیگیری به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گزارش گردد.

2-    رسانه های جمعی از انتشار آگهی های فاقد مجوز انتشار خودداری و شماره و مشخصات و اطلاعات مندرج در مجوز و مرجع صادر کننده مجوز را در متن آگهی درج نماید.

3-    ادارات راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما و ثبت اسناد و املاک به منظور آگاهی و آشنائی مردم با مقررات و الزامات قانونی پیش فروش ساختمان اطلاع رسانی مقتضی از طریق نصب اطلاعیه های آموزشی در بولتن ادارات و دفاتر اسناد رسمی و ... را بعمل آورند.

4-    وزارت راه و شهرسازی مرجع صدور مجوز انتشار آگهی پیش فروش می باشد.

5-    راه کارهای لازم جهت تنظیم سند رسمی پیش فروش در دفاتر اسناد رسمی توسط رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پیگیری و عملیاتی گردد.

6-    تنظیم قرارداد پیش فروش بدون ارائه گواهی مالیاتی انجام خواهد شد.

7- طبق ماده 24 قانون پیش فروش ساختمان، مشاوران املاک باید پس از انجام مذاکرات مقدماتی، طرفین را جهت تنظیم سند رسمی به دفاتر اسناد رسمی دلالت نمایند و نمی توانند رأساً مبادرت به تنظیم قرارداد پیش فروش نمایند؛ مراتب به نحو مقتضی به اطلاع بنگاهداران املاک برسد.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *