تاج: شورای تامین ساعت دربی را اعلام کرد/ فوتبال ایران به صلح و دوستی نیاز دارد

16:57 - 13 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۴۸۳۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اول قرار بود که بازی پرسپولیس مقابل تراکتورسازی ساعت 17 برگزار شود اما شورای تأمین تصمیم گرفت بازی ساعت 15 برگزار شود.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، مهدی تاج در گفت‌وگویی در مورد تغییر ساعت دیدار تیم فوتبال پرسپولیس مقابل تراکتورسازی اظهار داشت: اول قرار بود که بازی ساعت 17 برگزار شود اما شورای تأمین تصمیم گرفت بازی ساعت 15 برگزار شود.

وی ادامه داد: اینطور نیست که باشگاه پرسپولیس یا تراکتورسازی برای تغییر زمان این بازی پیشنهادی داده باشند بلکه تمام تصمیم‌ها توسط شورای تامین گرفته شده است. در مورد دربی تهران هم همین است و شورای تامین تصمیم‌گیرنده است.

تاج در پاسخ به این سئوال که آیا بهتر نبود دربی تهران روز جمعه برگزار شود گفت: قطعا برگزاری بازی در روز جمعه بهتر است اما سازمان لیگ در این خصوص توضیحات کامل را داده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره جلسه امروز خود با علی اکبر طاهری، مصطفی آجرلو و سید رضا افتخاری عنوان کرد: به افتخاری توضیح دادیم که بعد از این نامه‌های مهم و بین‌المللی به خود باشگاه‌ها ارسال می‌شود و کمیته بین‌الملل باشگاه باید این موضوع را دنبال کند. الان هم در مورد صدور مجوز حرفه‌ای نامه‌ای جدی به باشگاه‌ها ارسال شده که باید آن را رعایت کنند تا شاهد محرومیت‌ها نباشیم.

وی افزود: واقعا بهترین بازار برای بازیکنان خارجی و وکلای آنها فوتبال ایران است چون خیلی راحت قرارداد می‌بندند و خیلی راحت هم شکایت می‌کنند. پس بهتر است باشگاه‌ها هنگام عقد قرارداد بهترین تصمیم را بگیرند نه اینکه با یک بازیکن قرارداد سنگین ببندند و بعد مدیران آتی باشگاه این مسائل را گردن نگیرند.

تاج اظهار داشت: با طاهری و آجرلو هم درباره دو موضوع مهم جلسه داشتیم. یکی بحث درآمدزایی باشگاه‌ها بود که در این مورد مجلس 3 مصوبه را داشته که با اجرایی شدن آنها تقریبا تمام مشکلات مالی باشگاه‌ها حل می‌شود. مسئله دوم هم در مورد بازی روز یکشنبه دو تیم بود. قرار شد دیگر کسی علیه کسی بیانیه ندهد صمن اینکه فضای مدیران دو باشگاه هم دوستانه بود. امروز آجرلو بیانیه خوبی داده بود و طاهری هم همین‌طور. بالاخره تمام باشگا‌ه‌ها برای فدراسیون یکسان هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا قرار است همان 10 درصد قانونی به هواداران تراکتورسازی در بازی با پرسپولیس داده شود گفت: بله. این مسئله طبق تصمیم شورای تامین اجرایی می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت کارلوس کی‌روش هم عنوان کرد: کی‌روش روز گذشته مصاحبه خوبی کرد و گفت که صلح و دوستی حلقه گمشده فوتبال ما است. واقعیت این است که ما برای تیم ملی دو راه حل پیش رو داریم. یکی اینکه طبق قانون فیفا و چهار روز پیش از بازی‌های رسمی تیم ملی اردوی خود را برگزار کنیم که راه بسیار خطرناکی است. دوم اینکه مثل قطر و ازبکستان حتی لیگ را تعطیل کنیم و تیم را مدت زمان زیادی در اختیار داشته باشیم.

تاج اضافه کرد: اگر قرار باشد راه اول را پیش بگیریم به خاطر کمبود زمان آموزش نیازی به حضور همه دستیاران ایرانی کی‌روش نیست. در مجموع تمام هدف ما این است که مانند برنامه اولیه تیم ملی پیش برویم تا به جام جهانی برسیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با حمایت از برنامه‌های سرمربی پرتغالی تیم ملی اظهار داشت: 5،6 سال است که یک برنامه خوب برای تیم ملی اجرا شده است و ما باید همین مسئله را ادامه بدهیم. کی‌روش هم در چند روز گذشته بیانیه‌ای صادر نکرده و در مصاحبه روز گذشته هم تاکید کرد که باید برنامه‌های تیم ملی اجرایی شود. باشگاه‌ها هم باید بدانند که وقتی توسط مدیرانشان یک برنامه را تایید می‌کنند دیگر سرمربی‌ها نباید اعتراضی داشته باشند. اگر هم اعتراضی باشد باید توسط باشگاه‌ها به صورت مکتوب به سازمان لیگ داده شود و سازمان لیگ هم موظف است ظرف یک هفته پاسخ اعتراض‌ها را بدهد.

تاج در مورد نوع قرارداد کی‌روش گفت: شاید اگر قرار باشد الان قرارداد کی‌روش را بنویسیم برخی بند‌ها را تغییر بدهیم اما باید روی قراردادی که قبلا نوشته شده پایبند باشیم.

وی ادامه داد: اگر بیانیه‌ای از طرف کی‌روش صادر شده "عکس‌العملی" بوده است. یک نفر اول بیانیه داده و صحبتی را مطرح کرد و یک نفر هم به ماجرا ادامه داده است. هر چند ما شرایط را کنترل کردیم که دیگر اتفاقی رخ ندهد. فوتبال ما به صلح و دوستی نیاز دارد و برای رسیدن به جام جهانی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا در قرارداد کی‌روش در مورد نوع همکاری‌اش با دستیاران ایرانی بندی ذکر شده یا خیر گفت: چنین چیزی در قرارداد کی‌روش وجود ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *