هیچ نقشی در فعالیت‌های انقلاب در داخل کشور نداشتم/ زمان وقوع انقلاب، در آمریکا تحصیل می‌کردم

7:51 - 13 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۳۹۲۳
دسته بندی: سیاست
مشاور وزیرامور خارجه کشورمان گفت: هیچ نقشی در فعالیت‌های انقلاب در داخل کشور نداشتم زیرا در آن زمان در آمریکا دوران تحصیل خود را سپری می‌کردم.
جریان انقلاب براساس آموزه‌های اسلام شکل گرفت/ در زمان وقوع انقلاب جز دانشجویان خارج از کشور بودمحسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیرامور خارجه کشورمان در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره نحوه وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 357 اظهارکرد: بنده اگر بخواهیم نحوه چگونگی شروع جنگ انقلاب را تشریح کنم باید به این موضوع اشاره داشته باشم که مبانی دین اسلام از ابتدا و زمانی که آغاز شد براساس مبارزه با ظلم و ستم بود.

مشاور وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد: مبارزه با ظلم سرلوحه کاری هم ائمه اطهار و معصومین بوده است لذا همواره در طول تاریخ سرزمین ایران مشاهده می‌کنید که مردم در برابر ظلم ظالمان سکوت نکرده و به نحوی اعتراض خود را اعلام داشته اند.

شیخ الاسلام تصریح کرد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) شیوه و سیره معصومین و پیامبر اسلام در جهت مبارزه با ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی آغاز شد و سرانجام در 22 بهمن 1357 به نتیجه نهایی دست پیدا کرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) نهضت انقلاب را از زمان محرز شدن ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی در قبال مردم ایران آغاز کردند و توانستند به نتایج و دستاوردهای بسیاری دست پیدا کنند که در نوع خود بی نظیر بود.

مشاور وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه انقلاب در ایران یک نهضت بر گرفته از اسلام بود تاکید کرد: مبارزه با ظلم جزء قانون خداست و در سنت رسول اکرم و ائمه اطهار متبلور شده است از این رو امام خمینی(ره) بر همین اساس نهضت انقلاب را با هدایت مردم در عصر ظالمانی چون محمدرضا شاه بنیان گذاشت و سرانجام توانست به پشتوانه ملت این انقلاب را به پیروزی برساند.

شیخ‌الاسلام تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران براساس یک اصول مشخص و بر پایه مبارزه با ظلم و استقرار حکومت اسلام و عدالت شکل گرفت از این رو مردم در تمامی مقاطع و پشتیبان و حامی آن بودند و امام را در همه مراحل برای پیروزی انقلاب همراهی کردند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به عنوان مرجع و فقید مجتهد زمان خود در جهت مبارزه با رژیم شاهنشاهی با همراهی مردم وارد عمل شد و نطفه انقلاب را پایه گذاری و به ثمر رساند.

مشاور وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه نظریه ولایت فقیه یکی از اصلی‌ترین بنیان‌های انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود تاکید کرد: ما به پشتوانه وجود امام و مرجعیت ایشان و همراهی روحانیون و مردم انقلاب اسلامی را به نتیجه رساندیم.

شیخ‌الاسلام خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره)  در صورتی که حرکت انقلاب را شروع کرد که مردم در تمامی مقاطع پشتیبان و حامی وی بودند.

مشاور وزیرامور خارجه کشورمان اظهار کرد: مردم در جریان انقلاب اعتقاد داشتند که قانون خدا و اسلام باید در کشور اجرایی شود روندی که شاه به آن هیچ اعتقادی نداشت از این رو زمینه  و بستر لازم برای وقوع انقلاب در کشورمان صورت گرفت.

شیخ الاسلام با بیان اینکه روندی که امام خمینی در انقلاب اسلامی در پیش گرفت با استناد به اسلام و قوانین آن و در جهت نابودی رژیم شاهنشاهی بود افزود طبق آئین اسلام و مذهب تشیع زمانی که به یک مرجعیت متولی رهبری یک ملت را بر عهده بگیرد باید در جهت مبارزه با ظلم پیشگام شوند و این روندی بود که از سوی امام خمینی(ره) با پشتوانه مردم اتخاذ شد.

وی درباره اینکه چه کسانی در نزدیکی وقوع انقلاب از این جریان پیاده شدند گفت: آنهایی که از جریان انقلاب پیش از وقوع آن کناره‌گیری کرده‌اند و پا پس کشیدند به هیچ وجه مهم و دارای اهمیت نیستند و از نظر بنده افرادی در جهت انقلاب باید مورد ارزش واقع شوند که در طول این جریان همراه امام امت و مردم بودند و این جریان را رها نکردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *