سند نقل و انتقال خودرو صرفا در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود/ نیروی انتظامی کارت مالکیت صادر می‌کند

23:45 - 10 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۳۵۴۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس به تشریح دستورجلسه این کمیسیون پرداخت و گفت: تشخیص کمیسیون، نیروی انتظامی را موظف کرد مالکان خودرو را برای تنظیم سند رسمی نقل و انتقال به دفاتر اسناد رسمی ارجاع دهند.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ فرهاد تجری به تشریح دستورجلسه امروز (یکشنبه، 10 بهمن ماه) کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس پرداخت و گفت: این جلسه با حضور تمامی اعضای ثابت و غیرثابت این کمیسیون برگزار شد که به بررسی قانون نحوه نقل و انتقال خودرو بین مالکان به موجب ماده 29 قانون مربوطه پرداخت.

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: نظر اکثریت اعضا بر این بود که دلایل کافی مبنی بر الزام مالکان به رفتن به دفترخانه اسناد رسمی برای نقل و انتقال خودرو در قانون تصریح شده و ضرورتی به تفسیر ندارد.

وی افزود: از این به بعد نیروی انتظامی ملزم است مراجعان را برای دریافت کارت مالکیت و نقل و انتقال به دفاتر اسناد رسمی بفرستد.

تجری تأکید کرد: نقل و انتقال خودرو باید حتما به موجب سند رسمی تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی باشد و سند صادره از سوی نیروی انتظامی صرفا کارت مالکیت برای احراز هویت خودرو و مالک است اما سند نقل و انتقال محسوب نمی شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این بررسی و تشخیص کمیسیون اصل نودم قانون اساسی به دنبال شکایات مکرری بود که از سوی دفاتر اسناد رسمی به دست کمیسیون رسیده بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *