ارتکاب برخی از جرایم ناشی از فرصت‎های محیطی است

14:08 - 10 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۳۳۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حمیدیان گفت: نقش معماری شهری در ارتکاب جرایم از دیرباز مطرح بوده به گونه ای که ارتکاب برخی از جرایم ناشی از فرصتهای محیطی است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ،رئیس کل دادگاه‎های عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان در چهارمین جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری  اظهار داشت: امروزه مقوله بافت های ناکارآمد شهری جزء دغدغه های مسئولین نظام و از مهمترین چالش های موجود در استان است.

وی با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری در راستای رفع معضل حاشیه نشینی ادامه داد: بافت های ناکارآمد شهری در دو بعد بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی در قوه قضائیه مطرح است.

این مقام قضایی در ادامه افزود: در پیشگیری های وضعی، ما به دنبال کاهش ارتکاب جرم و پایین آوردن انگیزه های مجرمانه با دشوار کردن راه های ارتکاب جرم هستیم.

حمیدیان خاطرنشان کرد: نقش معماری شهری در ارتکاب جرایم از دیرباز مطرح بوده به گونه ای که ارتکاب برخی از جرایم ناشی از فرصتهای محیطی است.

وی با تاکید بر اقدامات موثر نهادها و سازمان های متولی طی سالهای جاری ابراز داشت: خوشبختانه رویکرد مثبت و عملیاتی در تحقق دستورالعمل اجرایی پیش بینی و پیشگیری از بافت های ناکار آمد شهری در استان منشاء ثمرات گسترده ای شده و امید است تا وضعیت موجود بهبود یابد.

معاون رئیس کل دادگستری در امور پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: با توسعه طرح های هادی در روستاهای بیش از 20 خانوار، مدیریت منابع آب و خاک، ارتقا فرصت های شغلی در مناطق مهاجر فرست و بهبود عملکرد یگان حفاظت از اراضی و اجرای نهایی طرح جامع حدنگار(کاداستر) پیشگیری از گسترش مناطق حاشیه نشین محقق شود.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *