رعایت حقوق متهمان از ضروریات است

15:22 - 27 مرداد 1393
کد خبر: ۲۷۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: دادستان نظامی استان اصفهان در کارگاه آموزشی مدیران ارشد بازرسی و قضایی یگان‌های نظامی و انتظامی استان بر رعایت حقوق متهمان و حفظ حیثیت آنها درجامعه تاکید کرد.

: دادستان نظامی استان اصفهان در کارگاه آموزشی مدیران ارشد بازرسی و قضایی یگان‌های نظامی و انتظامی استان بر رعایت حقوق متهمان و حفظ حیثیت آنها درجامعه تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار حقوقی ؛ حجت‌الاسلام علی‌ هادیان در خصوص رعایت حقوق متهمان افزود: متهمان به واسطه جرمی که مرتکب شده‌اند، مجازات می‌شوند بنابراین هیچ کس نباید آنها را مورد تحقیر قرار دهد و به آبرو و شخصیتشان لطمه وارد سازند.

وی در جمع مدیران ارشد بازرسی و قضایی یگان‌های نظامی و انتظامی استان در کارگاه آموزشی اذعان کرد: رعایت حقوق متهمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نباید بیشتر از آنچه قانون تعیین کرده، مجازات شوند.

هادیان با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان مربوطه به جایگاه دوایر قضایی و بازرسی در یگان‌ها اظهار کرد: دقت در تنظیم گزارش و ارسال به‌موقع پرونده‌ها  به سازمان قضایی، به قضات این امتیاز را می‌دهد که عادلانه به  کشف حقیقت بپردازند.

آشنایی مدیران دوایر قضایی و بازرسی‌ با قانون جدید مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *