لزوم رعایت تناسب در صدور قرار تامین/ استفاده از مجازات های جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری

11:02 - 08 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۲۴۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین موحدی‎راد در بازدید از زندان مرکزی زاهدان بر لزوم استفاده از مجازات های جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضای ، حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان به همراه معاونین و قضات دادسرا از زندان مرکزی زاهدان بازدید و مشکلات موجود را مورد بررسی قرار داد.

دادستان زاهدان ضمن بازدید از بندهای مختلف ندامتگاه و استماع مشکلات مددجویان به صورت چهره به چهره با محکومین و متهمین ملاقات و به بررسی خواسته‎های آنان پرداخت.

لزوم رعایت تناسب در صدور قرار تامین/ استفاده از مجازات های جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری

حجت الاسلام موحدی راد بر جدیت بیشتر در زمان رسیدگی و بررسی پرونده ‎ها و رفع بلاتکلیفی متهمین تاکید کرد و گفت: حضور قضات در زندان سبب دلگرمی زندانیان شده زیرا خود را فراموش شده نمی دانند و از بعد روانی نیز پذیرش احکام برای آنها آسانتر خواهد بود.

موحدی راد لزوم رعایت تناسب در صدور قرار تامین را یادآور شد و تصریح کرد: قضات این مسئله را در نظر داشته باشند  تا افراد کمتر به زندان وارد شده و خانواده های آنها نیز با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وی بر اهمیت  کاهش جمعیت کیفری تاکید مضاعف کرد و گفت:  با عنایت به تأسیسات جدید در ق.ا. د.ک مبنی بر استفاده از مجازات های جایگزین حبس ، تعلیق تعقیب ، تعویق صدور حکم ، تعلیق مجازات و جزای نقدی همکاران تلاش کنند در موارد غیرضروری از مجازات حبس استفاده نشود تا شاهد کاهش جمعیت کیفری در زندانها باشیم.

لزوم رعایت تناسب در صدور قرار تامین/ استفاده از مجازات های جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در پایان با تاکید براصل شخصی بودن مجازات خاطرنشان کرد: متأسفانه حبس از آن دسته مجازاتی‎هایی است که خانــــواده ها را غیرمستقیم درگیــر می کند وقتی سرپرست خانواده محبوس شود احتمال انحراف و انواع آسیبهای اجتماعی و فرهنگی متصور است؛ از سویی حبس یک جوان به معنای هدررفت نیروی کار و سرمایه کشور است.

گفتنی است؛ بازدید 4 ساعته دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از زندان مرکزی زاهدان در روز 5 بهمن ماه سال جاری صورت گرفت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *