وقوع جرایم اولویت‌دار روندی کاهشی داشته است

12:10 - 07 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۲۲۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
داراب خانی گفت: در 10 جرم اول استان ایلام به طور میانگین در برخی از جرایم حدود 5 درصد و در برخی دیگر بیش از 20 درصد کاهش وقوع جرم داشته ایم.
جعفر داراب‌خانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به کاهش وقوع جرایم در استان ایلام گفت: در راستای کاهش وقوع طلاق زوجینی که متقاضی طلاق هستند به مراکز مشاوره قبل از طلاق ارجاع داده می‌شوند که این اقدام با همکاری بهزیستی انجام می‌شود.

وی گفت: همچنین در بحث اعتیاد اقدامات و کارگاه‌های خوبی برگزار شده است که در همین زمینه نیز بهزیستی،‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر وکمپ‌های ترک اعتیاد و بازپروری با ما همکاری می‌کنند. دراین خصوص کارگاه های خوبی برگزارشده که تا پایان سال چندین جلسه و کارگاه‌های دیگر نیز برگزار می‌شود.

این مقام قضایی بیان کرد: این کارگاه‌ها بیشتر رویکرد آموزشی داشته و مهارت‌های زندگی توسط کارشناسان و اساتید این حوزه تدریس می‌شود.

معاون اجتماعی دادگستری استان ایلام اظهار کرد: کارگاه دیگری که در چند ماه گذشته برگزار شده است موضوع اثر بخشی مجازات‌های جرم سرقت است که در کارگروهی مشخص این بحث با حضور کارشناسان مرتبط بررسی شده است. نتیجه این جلسات و کارگاه‌ها تهیه دستورالعملی با بیش از 20 بند است که به نیروی انتظامی و شعب دادگستری‌ها ابلاغ شده است. امیدواریم با اعمال آنها اعمال مجازات‌های حبس به نحو بهتری انجام شود.

داراب خانی با اشاره به کاهش وقوع جرم در استان ایلام گفت: با انجام دستورالعمل و وظایف خود در خیلی از جرایم روند کاهشی را داشته ایم و تقریبا در 10 جرم اول و اولیت دار استان به طور میانگین در برخی از جرایم حدود 5 درصد و در برخی دیگر بیش از 20 درصد کاهش وقوع جرم داشته ایم. به عنوان نمونه جرم خشونت، ‌توهین و وقوع تصادفات ما روند کاهشی را مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: همچنین در زمینه ارتقای آگاهی‌های عمومی اقدامات خوبی انجام شده و آموزش‌های حضوری، مکتوب و از راه دور فراوانی را در سال جاری برای مخاطبین در سطوح مختلف داشته‌ایم.

این مقام قضایی بیان کرد: در زمینه ارتقای آگاهی‌های عمومی در روز گذشته یک دوره آموزشی برای افسران کارشناس راهنمایی و رانندگی برگزار کردیم. در بحث نظرات،‌ تصمیم گیری‌ها، کروک کشی و نحوه برخورد با افراد آموزش‌های مناسبی به آنها ارائه شد که البته محور همه این آموزش‌ها پیشگیری از وقوع جرم بوده است.

معاونت اجتماعی دادگستری استان ایلام ادامه داد: همچنین در راستای ارتقای آگاهی‌های عمومی دو کارگاه آموزشی با محوریت پیشگیری و قومیت برای اصحاب رسانه در معاونت اجتماعی دادگستری استان ایلام  برگزار شد. با توجه به این که استان ایلام دارای بافت قومی و قبیله ای است ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی به خصوص برای اصحاب رسانه نقش مهمی در کاهش جرایم دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *