ادامه تحصن مردم بحرین در مقابل منزل آیت‌الله عیسی قاسم

22:43 - 06 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۲۱۱۶
تحصن مردم بحرین در مقابل منزل آیت‌الله عیسی قاسم وارد دویست و نوزدهمین روز خود شده است و مردم همچنان به تحصن خود ادامه داده‌اند.
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از العالم؛ بحرینی ها برای دویست و نوزدهمین روز به تحصن خود در مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز در غرب منامه پایتخت بحرین، ادامه می دهند.

با گذشت یک هفته از جنایت رژیم بحرین در اعدام سه جوان، اعتراض جنبش های مردمی در محکومیت این جنایت و ابراز انزجار از آن در مناطق مختلف بحرین ادامه دارد.

بحرینی ها در تظاهراتی گسترده، بر ضرورت محاکمه آنهایی که در کشتن مردم و شکنجه زندانیان در زندانهای رژیم دست دارند تاکید کردند، این در حالی است که آنها (مردم بحرین) از سکوت شرم آور بین المللی نسبت به نقض های آشکار و پیاپی حکومت علیه ملت بحرین ابراز تعجب کردند.

در منطقه الدراز، بحرینی ها همچنان به تحصن در مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم پایبند هستند. آنها همچنین جنایت اعدام سه فعال سیاسی بازداشت شده را به شدت محکوم کردند.

تحصن کنندگان تصمیم رژیم را مبنی بر سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم به سبب اتهاماتی بی پایه و اساس، محکوم کردند و خواستار شکستن محاصره منطقه الدراز شدند که بیش از شش ماه است ادامه دارد. تحصن کنندگان همچنین تاکید کردند که ظلم مذهبی رژیم در مقابل اصرار ملت بر رسیدن به خواسته هایش، هیچ سودی نخواهد داشت.

صحنه سرکوب رژیم نیز روز به روز شدیدتر می شود و گلوله های ساچمه ای و بمبهای گازی سمی، سلاح رژیم در سرکوب تظاهرکنندگان مسالمت آمیز است.

از سوی دیگر، سازمان عفو بین الملل، از به تعویق انداختن محاکمه نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین برای ششمین بار متوالی انتقاد کرد. این سازمان تاکید کرد که هدف از تعویق محاکمه رجب اضافه کردن، اعمال مجازات دیگری علیه وی بر پایه فعالیتهای مسالمت آمیزش است.  سازمان عفو بین الملل یاد آور شد ممانعت رژیم از آزاد کردن وی، با وجود دستور دادگاه (بر آزادی وی) نشاندهنده آن است که این موضوع بخشی از یک راهبرد عمدی در اعمال ظلم بیشتر علیه نبیل رجب است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *