رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اوکراین: آماده پاسخگویی به حملات روسیه هستیم

20:31 - 06 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۲۱۰۳
رویس جمهوری اوکراین در دیدار با همتای فنلاندی خود گفت که کشورش آماده پاسخگویی به حملات سایبری روسیه است.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از مهر؛ به نقل از اسپوتنیک، «ویکتور پروشنکو»، رئیس جمهور اوکراین در دیدار روز سه شنبه با همتای فنلاندی خود با طرح ادعای حملات سایبری روسیه گفت که کشورش توان پاسخگویی به حملات سایبری روسیه را دارد.

وی با تاکید بر توان بالای سایبری کشورش در پاسخگویی به چنین حملاتی که به گفته وی از جانب مسکو علیه کشورش انجام می شود گفت: حملات سایبری روسیه تنها علیه اوکراین صورت نمی گیرد. ما گروه سایبری بسیار قوی داریم و بنابراین اوکراین توانایی پاسخگویی به این حملات را دارد.

وی در ادامه سخنان خود مطرح کرد: هرچند اوکراین تنها کشور مورد هجوم حملات سایبری روسیه نیست. همه ملت های اروپایی و آمریکا هدف حملات سایبری قرار دارند و این یکی از عناصر جنگ ترکیبی است.

«پروشنکو» همچنین افزود: ما به توسعه استراتژی جدید امنیتی جهانی نیازمندیم.

گفته می شود این اظهارات «پروشنکو» در حالی مطرح می شود که موقعیت این کشور در ناتو نیز به دلیل عدم حمایت های «دونالد ترامپ» از این پیمان نظامی به خطر افتاده است.

«ترامپ» بارها تکرار کرده که کشورهای عضو ناتو برای تامین امنیت خود باید حق عضویت پرداخت کنند. مساله ای که به عقیده بسیاری از کارشناسان از عهده بسیاری از اعضای ناتو به خصوص کشورهای اروپای شرقی که بنیه مالی ضعیف تری دارند، برنخواهد آمد.  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *