رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توزیع کره و برنج ارزان قیمت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور

22:00 - 06 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۲۰۳۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
یک مقام مسئول از توزیع برنج ارزان قیمت به منظور حمایت از مصرف کنندگان در فروشگاه‌های زنجیره ای خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد ، قائم مقام معاون بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تصمیم اخیر کارگروه تنظیم بازار، اعلام کرد: به منظور رفاه مردم، برنج هندی باکیفیت با قیمت هر کیلوگرم ۳۸۰۰ تومان و برنج اروگوئه‌ای با قیمت هر کیلوگرم ۲۶۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری و همچنین اصنافی که وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی کند، عرضه می‌شود.

مهدی کاظم نژاد با بیان اینکه در فصل برداشت برنج، دولت با وضع تعرفه و ممنوعیت واردات، از تولیدکنندگان حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به تولید ۲.۲ میلیون تولید برنج ایرانی و برای تأمین کسری تولید داخلی در پایان فصل برداشت، برنج با کیفیت خارجی تأمین شده و با قیمت ارزان به منظور حمایت از مصرف کنندگان در فروشگاه‌هایی که امکان پایش از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وجود داشته باشد، عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با عرضه برنج باکیفیت و ارزان قیمت، بهای این محصول در بازار کاهش یابد و قیمت این محصول در ایام شب عید در بازار کنترل شود.

کاظم نژاد با اشاره به تصمیم کارگروه تنظیم بازار برای عرضه شکر با قیمت هر کیلوگرم ۳۲۰۰ تومان و همچنین عرضه هر بسته کره ۱۰۰ گرمی به قیمت ۲۹۰۰ تومان، گفت: شرکت بازرگانی دولتی موظف شده تا پنج هزارتن کره برای توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تأمین کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *